Ας πάρουμε ως δεδομένο ότι η στρατηγική μάρκετινγκ, καθώς και οι στόχοι μας, δηλαδή τα προφίλ των αγοραστών στους οποίους θέλουμε να απευθύνουμε τις προσφορές μας, έχουν ήδη προσδιοριστεί. Βρισκόμαστε, λοιπόν, στην ευθεία γραμμή που πρέπει να μας οδηγήσει στην πώληση ή τουλάχιστον να ενεργοποιήσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων από τον πελάτη, ώστε ο ίδιος να μας διαλέξει και να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία μας.
Θα ήταν ουτοπικό να πιστεύουμε ότι κάθε διαφήμιση είναι αποτελεσματική και ότι θα φέρει αυτόματα κάποιον κύκλο εργασιών. Μια προσεκτική ματιά στην εξέλιξη της διαφημιστικής αγοράς μας επιτρέπει να κατανοήσουμε εύκολα τις δυσκολίες αυτής της προσέγγισης: Στη δεκαετία του '80 κάθε άτομο λάμβανε 200 διαφημιστικά μηνύματα την ημέρα. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει φτάσει στα 1.200 μηνύματα την ημέρα και αυξάνεται ακόμη πιο γρήγορα από τότε που το διαδίκτυο μπήκε στην ζωή μας.
Ποια ακριβώς είναι η πρόκληση που εντοπίζεται εδώ; Πολύ απλά, η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης και ακόμη περισσότερο η απόδοση επένδυσης. Το πρώτο και το μεγαλύτερο λάθος που συχνά παρατηρούμε όταν οι επιχειρηματίες επιλέγουν κάποια διαφήμιση, φωτογραφία, λογότυπο ή σλόγκαν, είναι το ζήτημα της προσωπικής αρεσκείας. Η επιλογή μιας διαφήμισης δεν πρέπει να γίνεται επειδή αρέσει στον κύκλο μας, την οικογένεια ή τους φίλους μας. Είναι σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν απευθυνόμαστε στον εαυτό μας, αλλά στους πελάτες μας.
Μια διαφήμιση – ένα μήνυμα – μια προσφορά
Ποσό καιρό περνάτε «διαβάζοντας» διαφημίσεις; Η απάντηση είναι…μηδέν! Διότι δυστυχώς τις διαφημίσεις δεν τις διαβάζουμε, αλλά τις «ξεφυλλίζουμε» σκρολλάροντας, Μάλιστα, επίσημες έρευνες μας δείχνουν ότι ένας χρήστης κάνει scroll κατά μέσο όρο 92 μέτρα περιεχομένου στο κινητό του ανά ημέρα. Και φυσικά, όταν μια διαφήμιση τραβήξει επιτέλους το ενδιαφέρον του, ο ίδιος δεν θα ξοδέψει περισσότερο από 2 έως 3 δευτερόλεπτα για να την αποκρυπτογραφήσει. Αυτός είναι και ο χρόνος που χρειάζεται για να περάσει από το ενδιαφέρον σε κάποια πρόθεση αγοράς. Όσο πιο πολλά μηνύματα βλέπει χωρίς προσωπικό ενδιαφέρον και όσο πιο πολύπλοκα είναι τα μηνύματα που δέχεται, τόσο πιο εύκολα και γρήγορα τα απορρίπτει.
Μια φράση να θυμάστε: ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΑΠΛΑ! Ή όπως λένε οι Αμερικάνοι…K.I.S.S. (keep it simple and stupid)
Αποφύγετε την πολλή «φασαρία» και οτιδήποτε μπορεί να μπερδέψει αναγνώστη σας ή να αποδυναμώσει το μήνυμά σας. Η απλότητα είναι η θεμιτή οδός. Βέβαια, μέσα από την απλότητα πρέπει να αναζητήσετε τη δημιουργικότητα, ώστε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό και να κάνετε το brand σας να ξεχωρίσει. Η επικοινωνία σε πρώτο βαθμό είναι συχνά η πιο απλή και εύκολη λύση, όμως σας εμποδίζει να βγείτε από την μάζα, καθώς το "πιο λευκό από το λευκό" δεν είναι πάντα εύκολο να πουληθεί.
Επιπρόσθετα, είναι σημαντικό να μην έχετε πολλαπλούς στόχους ή μηνύματα. Πρέπει να αποφασίσετε εάν στόχος σας είναι να πουλήσετε ή να γίνετε γνωστοί. Εάν θέλετε να πουλήσετε, τότε προωθήστε το ισχυρότερο επιχείρημά σας (USP – unique selling proposition) και επαναλάβετέ το. Αν θέλετε να γίνετε γνωστοί, μιλήστε για τις αξίες σας, τις διαφορές σας, το DNA του brand σας. Κρίνεται απαραίτητο να επιλέξετε έναν σημαντικό άξονα επικοινωνίας για τη διαφήμισή σας και να είστε συνεπείς στον τρόπο που απευθύνεστε στο κοινό σας, ώστε οι δυνητικοί πελάτες να σας αναγνωρίζουν γρήγορα μέσα από δεκάδες άλλες διαφημίσεις.
Μην συγχέετε τον αντίκτυπο, την απομνημόνευση, την κατανόηση και την τοποθέτηση
Ακόμα κι αν αυτές οι έννοιες είναι πολύ κοντά η μία στην άλλη, μόλις γίνουν κατανοητές, χρησιμοποιήστε τες για να δοκιμάσετε τις διαφημίσεις σας.
Ο αντίκτυπος: «ξάφνιασέ με»
Είναι η δυνατότητα της διαφήμισης να εκπλήξει τον δυνητικό πελάτη και να τον προτρέψει να αφιερώσει χρόνο για να «μπει» στην διαφήμισή σας.
Η απομνημόνευση: «να με θυμάσαι»
Είναι η ποιότητα, η δύναμη της διαφήμισης να απομνημονεύεται από τον πελάτη, ώστε όταν πηγαίνει για ψώνια ή μπαίνει στο διαδίκτυο, να σας θυμάται και να σας ψάχνει για να αγοράσει από εσάς.
Η κατανόηση: «κατάλαβέ με»
Είναι η ικανότητα της διαφήμισης να γίνει αντιληπτή από τους αναγνώστες. Και φυσικά. Το αποτέλεσμά της θεωρείται επιτυχημένο, όταν το κοινό-στόχος όχι μόνο κατανοεί, αλλά επίσης πιστεύει στα οφέλη του προϊόντος σας και είναι πεπεισμένος ότι μόνο το δικό σας προϊόν θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι:
Σήμερα τα χρήματα γίνονται όλο και πιο ακριβά. Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι η διαφήμιση δεν είναι δαπάνη αλλά επένδυση, το ενδιαφέρον μας θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να επικεντρώνεται στην επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής απόδοσης επένδυσης (ROI). Ως εκ τούτου, προκειμένου να κερδίσετε το κοινό σας σε έναν κόσμο που λειτουργεί ολοένα και περισσότερο βάσει της ψηφιακής πραγματικότητας, είναι απαραίτητο να επιλέξετε έναν επαγγελματία με βαθιά γνώση της αγοράς και των αναγκών της. Εμπιστευτείτε το μέλλον της επιχείρησής σας σε ομάδα υψηλής εξειδίκευσης στον ψηφιακό τομέα και τη δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών. Η τεχνογνωσία στον ψηφιακό μετασχηματισμό και οι ολιστικές λύσεις που προσαρμόζονται στο budget και τις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησής σας, θα σας εγγυηθούν καλύτερα και πιο άμεσα αποτελέσματα που θα οδηγήσουν στην εκτόξευση της κερδοφορίας σας.
Πηγή:epixeiro.gr/Δημήτρης Τριανταφυλλίδης