Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία
Η σκληρή αλήθεια είναι πως η επιχειρηματικότητα δεν ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους. Για να πετύχει κανείς επιχειρηματικά πρέπει να έχει συγκεκριμένες, βασικές, προσωπικές δεξιότητες και χαρακτηριστικά. Μπορεί οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες να διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους (πόσο μπορεί να μοιάζει ο Steve Jobs με τον Richard Branson;) υπάρχουν όμως, συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που έχουν κοινά.
Ο δρόμος της επιχειρηματικότητας δεν είναι ο εύκολος. Εάν λοιπόν, έχεις και εσύ μία επιχειρηματική ιδέα και σκέφτεσαι να προχωρήσεις στην υλοποίησή της, θα ήταν πολύ χρήσιμο να κάνεις μία ειλικρινή, νηφάλια και ψύχραιμη αξιολόγηση των δικών σου προσωπικών χαρακτηριστικών, σε σύγκριση με τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματία που ακολουθούν. Δες ποια από αυτά τα χαρακτηριστικά κατέχεις, ποια μπορείς να αποκτήσεις/μάθεις και στη συνέχεια προχώρησε στη δική σου αξιολόγηση.
Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες λοιπόν…
- Είναι συναισθηματικά δυνατοί. Δεν φοβούνται να χάσουν, δεν λυπούνται τον εαυτό τους και δεν βρίσκουν δικαιολογίες. Αυτό σημαίνει ότι είναι και εκ φύσεως αισιόδοξοι. Σε κάθε τι βλέπουν την ευκαιρία και όχι το πρόβλημα. Προσοχή όμως! Ο επιτυχημένος επιχειρηματίας είναι αισιόδοξος, όχι ουτοπιστής. Ο ρεαλισμός και η επαφή με την πραγματικότητα είναι επίσης κρίσιμο χαρακτηριστικό για την επιτυχία ενός επιχειρηματία.
- Είναι ευέλικτοι. Με άλλα λόγια δεν φοβούνται τις αλλαγές και μαθαίνουν να προσαρμόζονται. Ζούμε σε μία εποχή όπου όλα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Η πιο πολύτιμη προσωπική δεξιότητα στις μέρες μας είναι η ευελιξία, πόσο μάλλον στην επιχειρηματικότητα. Μία τεχνολογική καινοτομία, ένα νέο εμπορικό μοντέλο (όπως το sharing economy και η Airbnb) μπορεί να αλλάξουν την καθημερινή μας ζωή και την πραγματικότητα γύρω μας. Ο επιχειρηματίας κατανοεί ότι το μέλλον είναι απρόβλεπτο και πώς θα χρειαστεί να ξεπεράσει εμπόδια που δεν έχει προβλέψει.
- Έχουν όραμα και πάθος για αυτό που κάνουν. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις επιχειρηματιών που πήγαν ψηλά έχοντας ως μοναδικό κίνητρο τα χρήματα. Οι περισσότεροι είχαν ένα μεγαλύτερο όραμα δημιουργίας. Εάν δεν έχεις όραμα και πάθος για αυτό που κάνεις, τότε εύκολα θα τα παρατήσεις στην πρώτη δυσκολία. Και είναι αναπόφευκτο να υπάρξουν δυσκολίες και εμπόδια στην επιχειρηματική σου πορεία. Για να πετύχεις, χρειάζεται να έχεις ξεκάθαρους στόχους, να ξέρεις με ρεαλισμό που βρίσκεσαι και που θέλεις να φτάσεις στα επόμενα δύο ή πέντε χρόνια.
- Είναι πειθαρχημένοι. Η επιτυχία δεν χαρίζεται… κερδίζεται. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στον στόχο τους. Η απόλυτη δέσμευση και αφοσίωση είναι κρίσιμης σημασίας για την επιχειρηματική επιτυχία. Κανείς δεν πέτυχε κάνοντας τον επιχειρηματία… στον ελεύθερο χρόνο του.
- Είναι εκπαιδεύσιμοι. Ένας επιχειρηματίας ξέρει… ότι δεν τα ξέρει όλα. Είναι αυτονόητο ότι για πολλά θέματα θα αναζητήσει τη συνδρομή συνεργατών. Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι σταματά την προσπάθεια να μάθει. Ο επιτυχημένος επιχειρηματίας καταλαβαίνει ότι χρειάζεται να έχει βασικές γνώσεις για τα πάντα, ακόμη και για τους τομείς που έχει αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες για να ξέρει τι θα τους ζητά και για να μπορεί να τους ελέγχει. Για τον επιτυχημένο επιχειρηματία, η εκπαίδευση είναι μία διαρκής διαδικασία. Η «εκπαιδευσιμότητα» συνεπάγεται και ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό: την ικανότητά να ακούς και να καταλαβαίνεις το συνομιλητή σου. Με άλλα λόγια, να ακούς για να καταλάβεις και όχι μόνο για να απαντήσεις. Μόνο εάν ακούς πραγματικά αυτά που σου λένε οι άλλοι μπορείς να ανταποκριθείς καλύτερα στις ανάγκες των πελατών σου, μπορείς να βρεις λύσεις για τα προβλήματα, μπορείς να αξιολογήσεις τους ανθρώπους και τις καταστάσεις γύρω σου.
- Είναι δημιουργικοί. Από τη στιγμή που θα λειτουργείς μόνος σου και δεν θα έχεις κανέναν διευθυντή πάνω από το κεφάλι σου να σου λέει τι θα κάνεις, χρειάζεται να μπορείς να σκέφτεσαι δημιουργικά. Ο πιο βασικός κανόνας της επιχειρηματικότητας είναι ότι όποιος δεν αναπτύσσεται πεθαίνει. Για να επιτευχθεί αυτή η αέναη ανάπτυξη όμως, ο επιχειρηματίας χρειάζεται να εφευρίσκει προτάσεις, λύσεις και να δημιουργεί ιδέες.
- Σκέφτονται στρατηγικά. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες χρειάζεται να μπορούν να «βλέπουν τη μεγάλη εικόνα». Εξετάζουν ένα θέμα από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Επίσης, μπορούν να προβλέπουν τάσεις, να μαντεύουν πώς θα κινηθεί η αγορά, να διαβλέπουν που υπάρχει κενό και ευκαιρία προκειμένου να τοποθετηθούν. Η στρατηγική σκέψη δεν είναι μαντική. Στηρίζεται στην πολύ καλή συλλογή δεδομένων, στην πλήρη ενημέρωση, στην πολύπλευρη γνώση και στην απλή λογική.
Πηγή: praksisbcc.gr