10 τρόποι να διαφημίσετε την επιχείρησή σας στο Internet
Η online διαφήμιση εμφανίζει καλύτερη σχέση αξίας/κόστος (value for money) σε σχέση με την προβολή σε παραδοσιακά μέσα. Πολλοί θα πουν ότι το Ίντερνετ έχει μεγαλύτερη δύναμη ακόμα και από την τηλεόραση. Ίσως να έχει, σίγουρα όμως η διαφήμιση της επιχείρησής σας στο Ίντερνετ είναι πολύ οικονομικότερη και συγχρόνως ορατή από απεριόριστο κοινό.
Ένα βασικό «μυστικό» για να έχει η διαφήμιση καλύτερη απόδοση είναι να τη συνδέσετε με μια σελίδα στο site σας, αφιερωμένη σε αυτό που διαφημίζετε. Η σελίδα αυτή ονομάζεται landing page, είναι η σελίδα που θα «προσγειωθεί» ο χρήστης όταν κάνει κλικ στη διαφήμιση. Μια landing page μπορεί να έχει σκοπό την πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, την επικοινωνία του χρήστη με την εταιρία σας μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικής φόρμας ή την καταχώρηση του email του για να λαμβάνει νέα σας. Σε κάθε περίπτωση, η σελίδα αυτή θα πρέπει να είναι εστιασμένη σε αυτό που θέλετε να διαφημίσετε και να παρακινεί το χρήστη να κάνει την ενέργεια που εξυπηρετεί το δικό σας στόχο μάρκετινγκ.
1. Google AdWords Διαφημίσεις Google θα συναντήσουμε σε πολλά σημεία στο Ίντερνετ. Όταν κάνουμε μια αναζήτηση, τα πρώτα αποτελέσματα (σε ελαφρά γκριζαρισμένη περιοχή) και η δεξιά στήλη της σελίδας θα καταληφθούν από διαφημιζόμενους οι οποίοι έχουν επιλέξει το Google AdWords. Η εταιρία που διαφημίζεται θα χρεωθεί ένα ποσό, συνήθως από 0,10 έως 2,5 ευρώ, κάθε φορά που ένας χρήστης του Ίντερνετ θα κάνει κλικ στη διαφήμισή της. Το Google έχει προηγμένο μηχανισμό στόχευσης βάσει λέξεων-κλειδιών, ώστε κάθε φορά να εμφανίζει τις πιο σχετικές για το χρήστη διαφημίσεις.
2. Παρόμοιους μηχανισμούς στόχευσης χρησιμοποιεί και το Facebook για να προβάλλει διαφημίσεις σε θέματα που αφορούν τους χρήστες μέσα στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Facebook Ads θα δείτε κυρίως μέσα στη ροή νέων (από φίλους και σελίδες που έχετε κάνει Like) και στη δεξιά στήλη των σελίδων. Ο διαφημιστής μπορεί επίσης να στοχεύσει βάσει φύλου, ηλικίας, πόλης, εκπαιδευτικού επιπέδου, οικογενειακής κατάστασης, κ.λπ., στους χρήστες βεβαίως που έχουν δηλώσει στο Facebook τα παραπάνω στοιχεία. Εδώ το κόστος ανά κλικ θα είναι χαμηλότερο από το Google.
3. Blog που διαβάζει το κοινό σας Βασική αρχή στο διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι να βρίσκεστε όπου βρίσκονται οι υποψήφιοι πελάτες σας. Κάποιες εταιρίες επιλέγουν δημοφιλείς blogger, podcaster και γενικά ανεξάρτητους παραγωγούς περιεχομένου που έχουν διαμορφώσει πολυάριθμο και πιστό αναγνωστικό κοινό για χορηγίες ή review των προϊόντων τους.
4. Forum όπου περνούν χρόνο οι πελάτες σας Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα, πριν προβούν σε αγορά, αναζητούν τις γνώμες και εμπειρίες όσων έχουν ήδη χρησιμοποιήσει ένα προϊόν. Στα forum υπάρχουν εκτεταμένες συζητήσεις σχετικά με προϊόντα, υπηρεσίες, εξυπηρέτηση μετά την πώληση και γενικά την εμπειρία του πελάτη (user experience) από μια εταιρία. Μια πραγματική εμπειρία μπορεί να διαμορφώσει τη γνώμη δεκάδων ή εκατοντάδων υποψήφιων πελατών. Η κάθε εταιρία χρειάζεται να σχεδιάσει πώς θα διαχειριστεί τα δεδομένα αυτά, που μπορεί να φέρουν θετική ή αρνητική δημοσιότητα.
5. Advertorial Τα advertorial είναι η μετεξέλιξη των δελτίων τύπου. Πρόκειται για άρθρα χρήσιμα στους αναγνώστες, που «αναμειγνύονται» με το περιεχόμενο -συνήθως των media site- και «διακριτικά» προβάλλουν μια εταιρία ή το προϊόν της. Τα άρθρα αυτά είναι προϊόν copywriting επαγγελματιών που ασχολούνται με τη σύνταξη κειμένων διαφήμισης/πώλησης, και παρουσιάζονται με τη μορφή έρευνας, συνέντευξης, είδησης, παρουσίασης κ.λπ.
6. Banner Παραδοσιακός ιντερνετικός τρόπος διαφήμισης, με αμφισβητούμενη πλέον αποτελεσματικότητα σε σχέση με άλλους. Παρόλα αυτά αποτελεί ακόμα προτεινόμενο εργαλείο από πολλούς διαφημιστές. Μετά από τόση έκθεση σε διαφημίσεις, το μάτι του χρήστη έχει συνηθίσει τα banner, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην τα προσέχει. Αυτό μπορείτε να το αντιμετωπίσετε χρησιμοποιώντας κινούμενη εικόνα στη διαφήμιση και έντονα χρώματα/αντίθεση, που θα ξεχωρίζουν από το περιεχόμενο του site, όπου θα προβάλλεται το banner.
7. Viral περιεχόμενο Μία από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους διαφήμισης, στο πλαίσιο της επικοινωνίας και της δημιουργίας σταθερών σχέσεων με τους πελάτες σας, είναι να παράγετε το δικό σας περιεχόμενο στα σημεία που εσείς διαχειρίζεστε και ελέγχετε. Αυτά είναι κυρίως το site σας, οι δικές σας σελίδες στα social media και το κανάλι σας στο YouTube. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να εξυπηρετεί την πολιτική σας αλλά παράλληλα να είναι τόσο αρεστό και χρήσιμο, ώστε να παρακινεί τους χρήστες να το μοιράζονται, να γίνει δηλαδή viral, σε blog και στα social media. Το viral περιεχόμενο θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για το προϊόν και την επιχείρησή σας, η οποία θα έχει πετύχει την αύξηση της ηλεκτρονικής διάδοσης «από στόμα σε στόμα».
8. Url στην ηλεκτρονική υπογραφή σας Όταν επικοινωνείτε μέσω email με δυνητικούς πελάτες ή συνεργάτες, μην ξεχνάτε να προβάλλετε στην «υπογραφή» σας το url της ιστοσελίδας σας (π.χ. www.etairia.gr) και τις διευθύνσεις των σελίδων σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. www.facebook.com/etairia). Ενσωματώστε τις διευθύνσεις αυτές και στις επαγγελματικές κάρτες όλων των εργαζομένων στην εταιρία, αλλά και σε φυλλάδια, εταιρικά προφίλ, διαφημίσεις στην τηλεόραση κ.λπ.
9. YouTube Το video marketing είναι σήμερα ένας από τους πλέον αποτελεσματικούς δωρεάν τρόπους διαφήμισης στο Ίντερνετ. Ο καθένας μπορεί να παράγει το δικό του πρωτότυπο και πλούσιο περιεχόμενο, είτε διαθέτει ένα κινητό με κάμερα είτε πλήρως οργανωμένο studio μαγνητοσκόπησης. Το YouTube (όπως και ένα site/blog) δίνει στον αυτοαπασχολούμενο την ίδια επικοινωνιακή δύναμη που έχει η πολυεθνική -και αυτό είναι επανάσταση στο marketing! Το YouTube συγκεντρώνει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων χρηστών, τους οποίους προσεγγίζουν μικρές ή μεγάλες εταιρίες, ελεύθεροι επαγγελματίες ή μεγάλοι οργανισμοί με ενδιαφέρον και χρηστικό περιεχόμενο που παράλληλα διευρύνει ή εντυπώνει την αναγνωρισιμότητα ενός brand (εταιρίας ή προϊόντος). Μεταξύ των πολλών πλεονεκτημάτων του video marketing, είναι το ότι δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθεί μια πιο οικεία σχέση μεταξύ πελάτη και εταιρίας, έστω και αν τους χωρίζει μια ήπειρος. Το video υποκαθιστά την προσωπική επαφή, στην οποία μειονεκτεί η ηλεκτρονική επικοινωνία.
10. Email Τελευταίο αλλά απαραίτητο εργαλείο διαφήμισης της επιχείρησής σας στο Internet είναι το email marketing. Αν δεν συλλέγετε τα email όσων επισκέπτονται το site σας, διορθώστε αμέσως το λάθος, ξεκινώντας από σήμερα! Γραφτείτε σε μια πλατφόρμα email marketing, τοποθετήστε τη φόρμα εγγραφής στο site σας, και είστε έτοιμοι! Η επικοινωνία μέσω email έχει την ίδια ή και μεγαλύτερη αξία σε σχέση με παλαιότερα, έστω και μετά την έλευση και διάδοση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η λίστα email και το περιεχόμενο που στέλνετε είναι υπό τον πλήρη έλεγχό σας -αντιθέτως με το ό,τι συμβαίνει στο Facebook. Η λίστα με τα email ανθρώπων που έχουν ενδιαφερθεί για το προϊόν σας, και το έχουν δηλώσει σαφώς εγγράφοντας τον εαυτό τους στο newsletter σας, είναι ίσως το πιο δυνατό διαφημιστικό όπλο που έχετε στο Ίντερνετ.
Πηγή: ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ +Eπιχειρηματικότητα online περιοδικό