Γιατί πρέπει να αναπτύξεις τις τεχνικές σου δεξιότητες
Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό (βλέπε προηγούμενο άρθρο μας) να αλλάζει τους παραδοσιακούς ρόλους και να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, εμφανίστηκε και η επιτακτική ανάγκη για τους εργαζομένους να αναπτύξουν και να εμβαθύνουν τις τεχνικές τους δεξιότητες ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα της εργασίας τους, να γίνουν πιο δημιουργικοί και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των εργοδοτών.
Ψηφιακές και τεχνικές δεξιότητες που αναζητούν οι εργοδότες.
Ενώ τα επονομαζόμενα soft skills υποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο συνεργαζόμαστε, οι τεχνικές δεξιότητες δηλώνουν το αντικείμενο που κατέχουμε.
Με την ταχύτατη ψηφιοποίηση, δεξιότητες όπως η ικανότητα ανάλυσης ψηφιακών δεδομένων, έχουν γίνει πολύ σημαντικές. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στο συνεχώς εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο, οι επιθυμητές δεξιότητες θα συνεχίσουν να αλλάζουν. Είναι πολύ σημαντικό να εφοδιαστεί κάποιος με τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες και συνεχώς να αναβαθμίζεις τις γνώσεις του και να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις.
Ανεξάρτητα από τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται ή τον ρόλο του, εδώ θα βρεις μερικές από τις πιο δημοφιλείς τεχνικές δεξιότητες που συχνά αναζητούν οι εργοδότες, καθώς και συμβουλές για το πώς μπορείς να αποκτήσεις τις δεξιότητες αυτές!
1. Digital marketing ή social marketing.
Οι ομάδες marketing χρησιμοποιούν δεδομένα που συλλέγουν μέσω διαφόρων ψηφιακών καναλιών για να αξιολογήσουν την απόδοση των ενεργειών τους και για να προσαρμόσουν νέες στρατηγικές. Ωστόσο, δεξιότητες που σχετίζονται με τον στρατηγικό σχεδιασμό ενεργειών marketing, όπως η βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών, το social media marketing καθώς και η βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, μπορούν να φανούν χρήσιμες σε όλους.
Είναι πολύτιμο να μάθεις περισσότερα σχετικά με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) και τον τρόπο προώθησης μέσω των κοινωνικών δικτύων. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις γνώσεις για να αναδείξεις το επαγγελματικό σου προφίλ στα social media. Ενισχύοντας το διαδικτυακό προφίλ σου, μπορείς να προωθήσεις την επαγγελματική σου κατάρτιση και να γίνεις περιζήτητος στην αγορά εργασίας. Το digital marketing δεν είναι απαραίτητο μόνο για τους marketers αλλά και για όσους ασχολούνται με τη συγγραφή περιεχομένου, το content marketing, το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς και τις ψηφιακές πωλήσεις.
Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες έχουν άμεσο ή έμμεσο αντίκτυπο στα έσοδα και σε αυτό εξέχον ρόλο διαδραματίζει το marketing. Είναι επομένως σημαντικό να γνωρίζεις ποιες ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες απαιτούνται για προσαρμοστείς στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ DIGITAL MARKETING
2. Ανάλυση επιχειρηματικών δεδομένων
Υπάρχουν αμέτρητα δεδομένα που συλλέγονται από όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες. Η γνώση του τρόπου χρήσης αυτών των δεδομένων προς όφελός της επιχείρησης θα είναι καθοριστικής σημασίας για πολλούς ρόλους στο μέλλον, όπως η συμμόρφωση και διαχείριση κινδύνων, η διαχείριση αλυσίδας εφοδιασμού (supply chain management), ο εταιρικός χρηματοοικονομικός προγραμματισμός, το digital marketing και ακόμη η διαχείριση αποθεμάτων.
Για όσους εργάζονται στην υγειονομική περίθαλψη, η ανάλυση δεδομένων είναι επίσης κρίσιμη κατά τη διάρκεια κλινικών δοκιμών και για τη βελτίωση της περίθαλψης των ασθενών.
Υπάρχουν πολλά εργαλεία ανάλυσης δεδομένων που ίσως να χρησιμοποιείς ήδη, όπως το Microsoft Excel, το Google Data Studio, το Tableau και το R-Programming.
Το Excel σου επιτρέπει να διαχειρίζεσαι, να επεξεργάζεσαι δεδομένα και να εξάγεις πληροφορίες, ενώ εργαλεία όπως το Google Data Studio και το Tableau σου δίνουν τη δυνατότητα να ανακαλύψεις νέες τάσεις και να εξάγεις πληροφορίες.
Μάθε ποια είναι τα πιο δημοφιλή εργαλεία ανάλυσης στον κλάδο σου και δες πώς μπορείς να τα αξιοποιήσεις για να αναπτύξεις την καριέρα σου. Οι περισσότερες εταιρείες λογισμικού ανεβάζουν εκπαιδευτικά βίντεο στο Youtube ή προσφέρουν δωρεάν δοκιμή για περιορισμένο χρονικό διάστημα, το οποίο είναι αρκετό για να μάθεις τα βασικά. Εάν επιθυμείς να αναπτύξεις περαιτέρω τις δεξιότητες σου στην ανάλυση δεδομένων, μπορείς να εγγραφείς σε μαθήματα που συνήθως πραγματοποιούνται από αυτές τις εταιρείες λογισμικού.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ EXCEL
3. Coding.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι δεξιότητες κωδικοποίησης αφορούν μόνο τους επαγγελματίες τεχνολογίας. Ωστόσο, υπάρχουν πλέον πολλοί ρόλοι που απαιτούν δεξιότητες κωδικοποίησης, όπως η συμμόρφωση και διαχείριση κινδύνων, το digital marketing καθώς και η διασφάλιση ποιότητας. Στην πραγματικότητα, οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η κωδικοποίηση είναι ατελείωτες και μπορούν να επηρεάσουν όλη μας τη ζωή στο μέλλον.
Η κωδικοποίηση αλλάζει τον τρόπο που βλέπεις τον κόσμο και σου διδάσκει δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε κάθε πτυχή της καριέρας και της προσωπικής σου ζωής.
Αν και απαιτείται να επενδύσεις χρόνο και χρήματα, μπορείς να μάθεις και να εφαρμόσεις τα βασικά της κωδικοποίησης στην εργασία σου αρκετά γρήγορα. Οι Java, SQL, Python και Ruby είναι μερικές γλώσσες προγραμματισμού που ενδείκνυνται για όλους λόγω της ευελιξίας, της αποτελεσματικότητας και των δυνατοτήτων αυτοματοποίησης που προσφέρουν.
4. Cloud.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις βρίσκονται ήδη στη διαδικασία μετάβασης από την παραδοσιακή υποδομή στο cloud, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας, καλύτερης συνεργασίας και συνδεσιμότητας, καθώς και αποτελεσματικότερη ασφάλεια δεδομένων.
Οι περισσότεροι από εμάς είναι ήδη εξοικειωμένοι με τα γνωστά προϊόντα cloud computing όπως η πλατφόρμα Microsoft 365 και το Google Cloud, τα οποία μας επέτρεψαν να εργαζόμαστε απρόσκοπτα από οπουδήποτε και οποτεδήποτε σε όλο τον κόσμο. Άλλα προϊόντα cloud όπως τα Microsoft Azure, Hubspot, Amazon Web Services και IBM cloud στοχεύουν σε εξειδικευμένες επιχειρηματικές λειτουργίες και ανάγκες.
Είναι σημαντικό να μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε μια ποικιλία τέτοιων ψηφιακών εργαλείων, για να διασφαλίσουμε ότι θα παραμείνουμε ευέλικτοι και προσαρμόσιμοι σε νέα περιβάλλοντα. Οι επαγγελματίες που είναι ειδικευμένοι στην πλοήγηση σε διάφορα συστήματα cloud φαίνεται να είναι πιο δημοφιλείς, καθώς επιδεικνύουν έντονη επιθυμία για μάθηση και εξέλιξη.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
5. Tεχνητή Nοημοσύνη.
Η αξιοποίηση της δύναμης της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και της μηχανικής μάθησης (ML) μπορεί να σε βοηθήσει να παρέχεις πιο συναφή, προσαρμοσμένα και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες σου.
Μπορεί να φαίνεται τρομακτικό καθώς απαιτεί υψηλές τεχνικές ικανότητες και όντως έτσι είναι. Δεν χρειάζεται όμως να μάθεις την τεχνική πλευρά της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά θα σου φανεί πολύτιμο να γνωρίζεις πώς η χρήση της μπορεί να επηρεάσει και να αναβαθμίσει τη δουλειά σου.
Για παράδειγμα, τα chatbots συχνά χρησιμοποιούν AI και ML για να βελτιώνουν τις συνομιλίες τους με τους πελάτες. Γνωρίζοντας πώς να εισάγεις δεδομένα στο σύστημα και πότε απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση, θα σε έκανε έναν πολύτιμο εργαζόμενο για οποιονδήποτε οργανισμό. Οι εργαζόμενοι από διάφορα τμήματα, όπως το ανθρώπινο δυναμικό, οι πωλήσεις και το marketing μπορούν επίσης να μάθουν πώς αυτές οι τεχνολογικές λύσεις μπορούν να βελτιώσουν τις εσωτερικές διαδικασίες και να έχουν οικονομικό όφελος μακροπρόθεσμα.
Πηγή: Randstad Singapore