Τι πρέπει να ξέρεις
Ως Ηλεκτρονική Τιμολόγηση (e-Invoicing) ορίζεται η ανταλλαγή ψηφιακών τιμολογίων μεταξύ δύο ή περισσότερων οντοτήτων (επιχειρήσεων, δημοσίου, φυσικών προσώπων) που εμπλέκονται σε μια εμπορική συναλλαγή.
Από 1/1/2021 η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες (λόγω της πανδημίας δόθηκε παράταση λίγων μηνών - έως 1/4/2021 - στην εφαρμογή της).
Αμέσως μετά την εφαρμογή της τα παραστατικά που εκδίδονται από τους εκδότες (αυτός που πουλάει κάτι ή παρέχει κάποιες υπηρεσίες) προς τους λήπτες (πελάτες), θα πρέπει να γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα έτσι ώστε να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά και αυτόματα στο σύστημα TAXIS της ΑΑΔΕ με σκοπό να παρακολουθούνται, να διασταυρώνονται και να επαληθεύονται.
Με την ηλεκτρονική τιμολόγηση θα εξαλειφθεί πλήρως το φαινόμενο της έκδοσης πλαστών τιμολογίων. Δεν θα υπάρχει πλέον δυνατότητα έκδοσης τιμολογίων εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως λήπτη ούτε δυνατότητα καταχώρησης τιμολογίου εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως εκδότη. Τα χειρόγραφα παραστατικά θα σταματήσουν.
Στην αγορά κυκλοφορούν ήδη πολλά λογισμικά που επιτρέπουν την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση τα οποία μοιάζουν πολύ με τα ERP συστήματα. Καθώς η ΑΑΔΕ επιτρέπει (υπό προϋποθέσεις) τη σύνδεση στο My Data και υφιστάμενων εγκαταστάσεων ERP αυτό είναι μια από τις βασικές αιτίες για την αύξηση στη ζήτηση χρηστών ERP. Στα σεμινάρια μας για το ERP και το Πιστοποιημένος Υπάλληλος Λογιστηρίου παρουσιάζεται η σχετική εφαρμογή της Soft1 (επίσημος συνεργάτης της Interactive Education).
Διαβάζω εδώ τι είναι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση
Από την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση εξαιρούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες που τηρούν βιβλία β κατηγορίας – απλογραφικά με τζίρο έως 50.000€/έτος.
ΠΡΟΣΟΧΉ: όσοι εξ αυτών εκδίδουν Αποδείξεις Λιανικών Συναλλαγών, οφείλουν να τις καταχωρούν στην ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο και ανά απόδειξη.