Τι θα σκεφτόσασταν αν σας έλεγα ότι όλοι μας έχουμε δύο (τουλάχιστον…) βιογραφικά;
Το ένα είναι αυτό του φτιάξατε (ή σας έφτιαξαν) όμορφο, με τακτοποιημένα τα περιεχόμενα του σε μια σελίδα, με κουκκίδες και προσεκτικά επιλεγμένα ρήματα. Υπάρχει το statement στην κορυφή, η εκπαίδευσή σας, οι δεξιότητές σας και οι σχετικές με την εργασία που ψάχνετε θέσεις στις οποίες έχετε εργαστεί. Ναι, αυτό το βιογραφικό είναι που στέλνετε στις θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν και το οποίο προσαρμόζετε ανάλογα κάθε φορά.
Αλλά υπάρχουν και τα άλλα βιογραφικά σας!
Οι λογαριασμοί σας στο Instagram και το Facebook με φωτογραφίες από όλες τις Happy hours με φίλους, o λογαριασμός σας στο Twitter που τον έχετε μετατρέψει σε στήλη κουτσομπολιού και κοινωνικής κριτικής και φυσικά ο λογαριασμός σας στο LinkedIn τον οποίο φτιάξατε κάποτε, αλλά δεν τον έχετε ποτέ ανανεώσει ή χρησιμοποιήσει.
Σκέφτεσαι ότι θα σου πω τώρα «ξέρεις όλοι οι HR managers ελέγχουν τα social profiles πριν αποφασίσουν να κάνουν μια πρόσληψη». Καλά το σκέφτηκες! Αυτό θα πω, και εσύ θα μου απαντήσεις ότι αυτό είναι ενοχλητικό και πιθανόν παράνομο!
Για σκέψου λιγάκι… Τα στατιστικά λένε ότι ένας στους τρεις υποψηφίους απορρίφθηκε για αυτά που βρέθηκαν στην on-line παρουσία του. Για την on line παρουσία σου μπορείς να διαβάσεις και αυτό το άρθρο...
(Σχετικό άρθρο: Μπορείς να απολυθείς εξ αιτίας όσων δημοσιεύεις στα social media? http://www.interactive-education.gr/blog/fired1.html)
H πραγματικότητα είναι ότι το 45% των HR managers “ψαχουλεύουν» τα προφίλ των υποψηφίων για να μάθουν περισσότερα γι’ αυτούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνεις ξαφνικά κάποιος άλλος… Σημαίνει ότι πρέπει να προσέχεις τι γράφεις και τι φωτογραφίες ανεβάζεις και με ποιους.
Ας δούμε μαζί μερικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις τη δημόσια εικόνα σου πριν ξεκινήσεις να στέλνεις βιογραφικά. Θα αναφερθώ στους καθαρά social media λογαριασμούς σου γιατί για το LinkedIn θα μιλήσουμε άλλη μέρα!
(Σχετικό άρθρο: Τι σκέφτονται οι HR managers όταν εξετάζουν το προφίλ σου: http://www.interactive-education.gr/blog/hrmanagers-profil.html)
1. Κάνε τους λογαριασμούς σου ιδιωτικούς (Private). Κάθε post επέλεξε να το βλέπουν μόνο οι φίλοι σου. Πολύ σημαντικό είναι (αν θέλεις οι λογαριασμοί σου να μείνουν προσωπικοί)
- Να μην αποδέχεσαι αιτήματα φιλίας από το επαγγελματικό σου περιβάλλον (διευθυντές, συναδέλφους, συνεργάτες κλπ). Μπορείς να τους στείλεις μια πρόσκληση να συνδεθείτε στο LinkedIn (όταν το ετοιμάσεις…).
- Να δημιουργήσεις ομάδες και να επιλέγεις κάθε φορά ποιοι θα βλέπουν τις αναρτήσεις σου.
2. Κρύψε ή διέγραψε κάθε «μη καθώς πρέπει» ανάρτηση. Δεν είναι ανάγκη να τα σβήσεις όλα! Μπορείς να αρχειοθετήσεις τις φωτογραφίες σου από το Instagram ( https://help.instagram.com/136706673552668) ή να κρύψεις το περιεχόμενο σου από το time line του Facebook (https://www.facebook.com/help/193677450678703?helpref=uf_permalink)
3. Απενεργοποίησε παλιούς λογαριασμούς. Έχουν περάσει χρόνια υποθέτω από τότε που τελείωσες το Λύκειο και οι προτιμήσεις έχουν αλλάξει. Ξεκαθάρισε το κανάλι σου στο YouTube και τις σελίδες ή τις εφαρμογές στις οποίες συνδέθηκες μέσω του gmail σου. Να θυμάσαι ότι οτιδήποτε κάνεις χρησιμοποιώντας τους λογαριασμούς σου στις εφαρμογές της Google, καταγράφεται!
(Σχετικό άρθρο: το βίντεο μου από το You tube https://www.youtube.com/watch?v=mIOH9PD2NLY&t=19s)
4. Ανέβασε τις σωστές φωτογραφίες. Η φωτογραφία σου είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάει ο καθένας που επισκέπτεται τις σελίδες σου. Το 41% των HR managers σε κρίνουν μόνο από τη φωτογραφία σου πριν καν σε συναντήσουν. Καλό είναι η φωτογραφία του profil σου να είναι ίδια σε όλα τα social media για να σε συνδέουν μέσω αυτής και αν είναι δυνατόν να είναι από κάποιον επαγγελματία. Το ίδιο ισχύει και για τα covers των λογαριασμών σου.
5. Κάνε μια επαγγελματική περιγραφή του εαυτού σου (ΒΙΟ), που να εξηγεί τι κάνεις, γιατί είσαι μοναδικός/η και γιατί πρέπει να σε προσλάβει κάποιος. Δεν ξέρεις πώς να το γράψεις; Δες εδώ παραδείγματα για όλες τις πλατφόρμες https://www.themuse.com/advice/4-times-youll-have-to-write-your-own-professional-bioand-how-to-do-it-right
6. Διόρθωσε όλες τις συνδέσεις και τα url σου. Μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα ένα custom url . Είναι υπόθεση 2 λεπτών και σε κάνει να φαίνεσαι πιο επαγγελματίας. Αυτονόητο είναι ότι πρέπει το προφίλ σου να έχει το όνομά σου σε όλα τα social media. Όχι ονόματα τύπου «πράσινη βιολέτα» κλπ
7. Φρόντισε να κάνεις αναρτήσεις σχετικές με την δουλειά σου. Post, share, ή retweet οτιδήποτε είναι σχετικό με τον τομέα σου ή τον τομέα με τον οποίο θέλεις να ασχοληθείς. Αν ένας HR manager δει ότι είσαι σχετικός/η με το αντικείμενο της εταιρείας του, τότε οι πιθανότητες να σε καλέσει σε συνέντευξη πολλαπλασιάζονται.
8. «Ακολούθησε» πρόσωπα (influencers) και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα σου. Το ίδιο ισχύει και για blogs ή σελίδες σχετικές με το αντικείμενό σου. Ελέγξτε τις Σελίδες που σας αρέσουν για να βεβαιωθείτε ότι αντιστοιχούν στα ενδιαφέροντά σας. Ο HR manager μπορεί να καταλάβει τα ενδιαφέροντα σας και πόσο ενημερωμένος/η είστε σχετικά με τα νέα του χώρου σας. Δες εδώ μερικούς λογαριασμούς που μπορείς να παρακολουθήσεις στο Twitter και το LinkedIn ανεξάρτητα από την ειδικότητά σου.
9. Κάνε σωστές επιλογές για τις δημόσιες αναρτήσεις σου. Σκέψου αν σου έδειχνε ένα δικό σου post, από τη σελίδα σου, ο HR manager την ώρα της συνέντευξης θα μπορούσες να το εξηγήσεις; Αν το έβλεπε η μητέρα σου θα ντρεπόσουν;
Τελικά αξίζει να χάσεις μια δουλειά γιατί ξέχασες να αλλάξεις τις ρυθμίσεις απορρήτου στις φωτογραφίες από το bachelorette party του κολλητού/ης σου;
Επίσης δες: Μπορούν τα Social Media να σου βρουν δουλειά; https://prezi.com/b-1eokyziw6i/find-a-job/
Πρώτη δημοσίευση https://www.themuse.com - Μετάφραση προσαρμογή Μαρία Ζάππα-Κασαπίδη