Από μια συνεργάτιδα της Google και της Amazon
H Ann Hiatt είναι μια γυναίκα που ξέρει όλα τα μυστικά για να ξεχωρίσεις σε μια συνέντευξη για δουλειά. Ξεκίνησε τη 12χρονη καριέρα της στην Google το 2006, όπου κατείχε θέσεις ως επικεφαλής προσωπικού και executive business partner. Πριν από αυτό, εργάστηκε στην Amazon ως executive business partner του Jeff Bezos.
Αφού πέρασε τόσο πολύ χρόνο με μερικούς από τους πιο επιτυχημένους και σημαντικούς ηγέτες του κόσμου, έμαθε τι να αναζητάει στους νέους υποψηφίους. Μάλιστα, ο Jeff Bezos την προσέλαβε επιτόπου μετά την πρώτη συνέντευξη για δουλειά μαζί του το 2002.
Με βάση τις εκατοντάδες συνεντεύξεις που έχει πραγματοποιήσει κατά τη διάρκεια της δεκαετούς καριέρας της, ακολουθούν οι κορυφαίες συμβουλές της για το πώς να εντυπωσιάσετε αμέσως σε μια συνέντευξη για δουλειά:
1. Πείτε αξέχαστες ιστορίες πίσω από τα χόμπι και τα ενδιαφέροντά σας
Οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάστηκε στην Google ήταν περήφανα ιδιόρρυθμοι. Είχαν ενδιαφέροντα χόμπι, βάθη γνώσεων και πάθη έξω από τη δουλειά τους.
Αλλά δεν είπαν απλώς «μου αρέσει να ασχολούμαι με τον κήπο» ή «Λατρεύω να χτίζω έπιπλα». Αντίθετα, παρουσίαζαν πώς έφτασαν να αγαπήσουν ή να αναπτύξουν ενδιαφέρον για κάτι μέσω στοχαστικών και ελκυστικών τρόπων.
Όποια και αν είναι τα χόμπι ή τα ενδιαφέροντά σας, πείτε μια ιστορία ή μια εμπειρία σχετικά με αυτό που ο συνεντευκτής σας δεν θα ξεχάσει σύντομα.
2. Μιλήστε για όσα δεν ξέρετε, αλλά είστε πρόθυμοι να μάθετε
Κανείς δεν θέλει να προσλάβει κάποιον που ξέρει τα πάντα.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι υποψήφιοι είναι να δίνουν υπερβολική έμφαση σε όλα τα πράγματα στα οποία είναι καλοί. Για την Ann, αυτό είναι μια κόκκινη σημαία που λέει ότι τους αρέσει να παραμένουν στη ζώνη άνεσής τους, αντί να αναζητούν νέες προκλήσεις και εμπειρίες.
Μιλήστε για τους τομείς που σας ενδιαφέρει να βελτιώσετε, τις δεξιότητες που θέλετε να αναπτύξετε και τους φιλόδοξους στόχους που θέλετε να πετύχετ
3. Χρησιμοποιήστε λέξεις ομαδικής εργασίας όπως «εμείς» και «η ομάδα μου»
Είναι εύκολο να πεις ότι δουλεύεις καλά με άλλους. Δεν υπάρχει τρόπος για έναν διευθυντή προσλήψεων να δει εάν όντως έχετε ομαδικές και συνεργατικές δεξιότητες.
Αλλά όταν λέτε «εγώ» πάρα πολύ, σημαίνει αμέσως ότι μπορείτε εύκολα να αποσπαστείτε προσπαθώντας να διατηρήσετε το σκορ των δικών σας νικών και να κερδίσετε ατομική πίστωση.
Η ανάδειξη ομαδικών επιτυχιών, και όχι μόνο προσωπικών, είναι ένα πολύ πιο εξελιγμένο και σπάνιο σύνολο δεξιοτήτων. Πείτε «καταφέραμε το [X]» ή «η ομάδα μου έκανε εξαιρετική δουλειά κάνοντας το [X]».
4. Μιλήστε για ιδέες που δεν πέτυχαν
Η Google φημίζεται για το ότι καταργεί γρήγορα έργα που δεν λειτουργούν νωρίς. Γιορτάζουν τις αποτυχίες γιατί ήταν μια ευκαιρία να μάθουν και να γίνουν καλύτεροι.
Αντί να αισθάνονται αποθαρρυμένοι, οι καλύτεροι υπάλληλοι ενεργοποιούνται και παρακινούνται από τις αποτυχίες τους. Μοιραστείτε, λοιπόν, παραδείγματα περιπτώσεων που χρειάστηκε να περιστρέψετε από ένα έργο πάθους και να εφαρμόσετε όσα μάθατε σε ένα νέο.
Αυτό θα θεωρηθεί ως πλεονέκτημα, όχι ως αποτυχία.
5. Πηγαίνετε πέρα από την περιγραφή της θέσης εργασίας και να έχετε ένα όραμα για το μέλλον
Το τελευταίο πράγμα που θέλει να ακούσει ένας διευθυντής είναι η επανάληψη της περιγραφής εργασίας που έγραψε.
Η Ann δούλευε τρία χρόνια στην Google όταν μπήκε στο γραφείο του πρώην CEO Eric Schmidt με στόχο να κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα της. Του είπε ότι ήταν έτοιμη να γίνει υπεύθυνη προσωπικού. Έφτιαξε έναν οδικό χάρτη για το πώς θα μπορούσε να είναι ο ρόλος και πώς θα μπορούσε να αναπτύξει τις δεξιότητες της για να πάει την εταιρεία στο επόμενο επίπεδο.
Δεν λέω ότι πρέπει να πάτε στη συνέντευξη παρουσιάζοντας έναν εντελώς διαφορετικό τίτλο εργασίας. Το θέμα είναι να δείξετε ότι έχετε ένα όραμα για το πώς θα μπορούσε να είναι ο ρόλος σας σε ένα ή δύο χρόνια.
Πηγή: My Seminars