10 βήματα για να χρησιμοποιήσεις σωστά τα Social Media για να ενδυναμώσεις το Personal Brand σου.
Τι είναι το personal branding και γιατί σου είναι απαραίτητο;
Για να καταλάβεις τι είναι το personal branding και γιατί είναι σημαντικό ξεκίνησε με μια αναζήτηση του ονόματος σου στην Google. Εάν έχεις κάποια δραστηριότητα θα εμφανιστεί άμεσα. Εάν όχι, το πιο πιθανό είναι να δεις ανάμεσα στα αποτελέσματα μόνο τα προφίλ σου σε όσα social media δραστηριοποιείσαι ( LinkedIn, Pinterest, Instagram, Twitter και Facebook).
Το προσωπικό σου blog, η ιστοσελίδα σου και οι φωτογραφίες σου θα είναι ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, γιατί η δημιουργία και δημοσίευση υλικού είναι σημαντικά κομμάτια του προσωπικού σου brand και SEO.
Η Google δίνει επίσης προτεραιότητα στις βασικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Στην πραγματικότητα όσο πιο δραστήριος είσαι σε μια πλατφόρμα τόσο ψηλότερα θα δεις το όνομά σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Να θυμάσαι ότι οτιδήποτε υπάρχει για σένα online αποτελεί μέρος της προσωπικής σου φήμης.
Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν για να χρησιμοποιήσεις το ίντερνετ για να ξεχωρίσεις;
#1: Ξεκαθάρισε τον στόχο σου
Τι θέλεις να ανακαλύψει κάποιος που ψάχνει για σένα; Τι θέλεις να δει;
Αν θέλεις να δει την εργασιακή σου εμπειρία και να λάβεις προτάσεις για εργασία/συνεργασία, τότε επικεντρώσου αρχικά στην δημιουργία, ανάπτυξη και συντήρηση του προφίλ σου στο LinkedIn και το Quora.
Αν θέλεις να προωθήσεις σε ένα πλήθος πιθανών ενδιαφερομένων το υλικό σου πχ το βιβλίο σου, ένα άρθρο σου κλπ., τότε προσπάθησε να αυξήσεις τους followers που έχεις στο Twitter.
Αν φτιάχνεις κάτι, τότε το Tumblr και τοPinterest είναι η ιδανικές social πλατφόρμες για το σκοπό αυτό.
Τώρα που πήρες μια …ιδέα, ας δούμε μερικούς ακόμα πιθανούς στόχους σου.
“Θέλω να ξεκινήσω μια δική μου επιχείρηση”
Εάν είσαι ένας επιχειρηματίας στα πρώτα σου βήματα, τότε η προσωπική σου φήμη μπορεί να κάνει τη διαφορά στην επιτυχία της επιχείρησης σου.
Όταν κάποιος σε “ψάχνει” στο διαδίκτυο, το τι θα βρει για σένα μπορεί να είναι αποφασιστικός παράγοντας και για την επιλογή της επιχείρησης σου, των υπηρεσιών σου.
“Θέλω να διαφοροποιηθώ από τους ανταγωνιστές μου”
Εάν έχεις ήδη μια ισχυρή και μοναδική προσωπική παρουσία, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ξεχωρίζεις ήδη από τους ανταγωνιστές σου. Να θυμάσαι ότι σε ένα ανταγωνιστικό εργασιακό περιβάλλον είναι σημαντικό να αναδείξεις τα σημεία που σε διαφοροποιούν από τους άλλους.
“Θέλω να πουλάω περισσότερα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μου”
Χωρίς αμφιβολία όταν διαθέτεις ένα ισχυρό personal brand όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα θέλουν να συνδεθούν μαζι σου, άρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα γνωρίσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
#2: Προσδιόρισε μέχρι τους τομείς στους οποίους είσαι εξειδικευμένος.
Γιατί θέλεις να γίνεις γνωστός; Με ποιους θέλεις να συνδεθείς; Προσπαθείς να κάνεις γνωστό το όνομά σου; Τα social media είναι το κατάλληλο μέσο για να αποδείξεις ότι είσαι ειδικός σε κάτι. Εάν οι άλλοι δουν την εξειδίκευσή σου τότε έχεις περισσότερες πιθανότητες να δεχθείς προτάσεις για εργασία. Τα social media σου δίνουν την ευκαιρία να βοηθήσεις άλλους οι οποίοι πιθανόν να αναζητούν πληροφορίες πάνω στον τομέα που δραστηριοποιείσαι.
Χρησιμοποίησε τα social media ως μέσον για να αποδείξεις την εξειδίκευσή σου. Γράψε και διαμοίρασε άρθρα σχετικά με την ειδικότητά σου, απάντησε σε ερωτήσεις και δώσε tips που θα βοηθήσουν άλλους να βρουν απαντήσεις σε αυτό που ψάχνουν. Όσο περισσότερο δραστήριος είσαι, τόσο περισσότερο φαίνεται ο επαγγελματισμός σου.
Το Ίντερνετ είναι γεμάτο από επιχειρηματίες και ειδικούς σε κάθε τομέα. Για τον λόγο αυτό πρέπει να διευκρινίσεις τι είναι αυτό που σε κάνει να ξεχωρίζεις. Πρέπει να γίνεις ένας social media marketer του εαυτού σου.
Ανάμεσα σε αυτά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις μπορεί να είναι η εξειδίκευση σου στην Περουβιανή κουζίνα, στην εκπαίδευση δελφινιών ή σε κάποιους άλλους τομείς. Δεν μπορείς να τους αναδείξεις όλους μαζί! Διάλεξε τρεις από αυτούς (όχι περισσότερους…) για να δείξεις την εξειδίκευσης σου. Διευκρίνισε ποιος είσαι και τι κάνεις. Μη ξεχνάς να συμπληρώνεις τις περιγραφές των profiles σου προσθέτοντας λέξεις κλειδιά.
#3: Τα social media μπορούν να σε βοηθήσουν στη δημιουργία υλικού. Χρησιμοποίησέ τα σαν μέσο έρευνας και διαμοιρασμού.
Αν αναρωτιέσαι ποια θέματα ενδιαφέρουν αυτούς που ψάχνουν πληροφορίες στον τομέα που δραστηριοποιείσαι ρίξε μια ματιά στην Google χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά ή σε ιστοσελίδες άλλων που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα. Αν είσαι μάγειρας τότε μικρά βίντεο με τις συνταγές σου είναι ότι πρέπει (δεν έχεις κανάλι στο YouTube για να τα ανεβάσεις; Λάθος… μεγάλο λάθος, αλλά μπορείς να το διορθώσεις!).
Ένας άλλος τρόπος για να βρεις τι θα ενδιέφερε τους followers είναι να τους ρωτήσεις! Δημοσίευσε ένα ερωτηματολόγιο.
Σκέφτηκες ποτέ να διαμοιράσεις υλικό άλλων; Αφού δεν έχεις χρόνο και ιδέες μην παραμένεις άπρακτος. Το να δημοσιεύεις υλικό άλλων σε κάνει σωστό χρήστη και αξιόπιστη πηγή περιεχομένου.
Μια άλλη ιδέα είναι τα Quotes! Σχετικά πάντα με το θέμα σου και δημοσιευμένα με τέτοιο τρόπο που να δείχνουν εσένα!
#4: Δημιούργησε ισχυρές επαφές και συνεργασίες μέσω των social media
Είναι πολύ σημαντικό να επιλέξεις τα σωστά social media κανάλια στα οποία θα δραστηριοποιηθείς γιατί εκεί είναι όλοι αυτοί που σε ενδιαφέρουν.
Χτίσε την παρουσία σου, και παράλληλα χτίσε ισχυρούς δεσμούς και επαφές με αυτούς που σε ενδιαφέρουν. Τα social media σε βοηθούν να συνδεθείς με υποψήφιους πελάτες, εργοδότες και συναδέλφους αλλά και άλλους πρωτοπόρους στον κλάδο σου.
Φρόντισε να γίνεις μέλος σε όλα τα groups της ειδικότητας σου και να είσαι ενεργός (likes, comments κλπ.) για να φαίνεται το όνομά σου.
#5: Τα social media σε βοηθούν να αναδείξεις και την προσωπικότητα σου.
«Personal branding» - «person» - «personality»! Δείξε τα καλύτερα στοιχεία της προσωπικότητας σου μέσα από τα social media.
Δημοσίευσε τις αγαπημένες σου συνταγές που μαγείρεψες και φωτογραφίες από την καθημερινότητα σου. Πρωινός περίπατος, το περιβάλλον του γραφείου, επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους, συμμετοχές σε ημερίδες και συνέδρια αλλά όχι φωτογραφίες σε μπαρ με τσιγάρα και ποτά… Φωτογραφίες από εστιατόρια με φίλους, από θεατρικές παραστάσεις κλπ.
Οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίσουν και την ανθρώπινη πλευρά σου. Έτσι θα συνδεθούν καλύτερα μαζί σου.
#6: Κάνε μια λίστα των links των profiles σου
Κατέγραψε όλα τα links των profiles που δημιουργείς σε ένα αρχείο. Μπορεί να έχεις 10, 20, 30 profiles ή blogs σε διάφορες πλατφόρμες τα οποία θα αναδεικνύουν διαφορετικούς τομείς εξειδίκευσης. Όσο περισσότερα, τόσο το καλύτερο λένε οι ειδικοί. Αρκεί να βρίσκεις πάντα χρόνο να τα ενημερώνεις. Να δημιουργείς το κατάλληλο υλικό για κάθε μέσο και να το δημοσιεύεις.
Βεβαιώσου ότι κάθε profil σου περιέχει τα links των υπολοίπων και είναι ενημερωμένο με τις προσωπικές σου πληροφορίες.
#7: Ξεκαθάρισε ποιος είσαι και τι κάνεις (Positioning Statement)
Το positioning statement μια περίληψη του ποιος είσαι. Συνήθως δημιουργείται για εταιρείες ή προϊόντα. Αλλά καλό θα ήταν να δημιουργήσεις και το δικό σου. Όταν δημιουργείς το προσωπικό σου statement να έχεις πάντα υπ’ όψιν σου σε ποιους απευθύνεσαι. Το κοινό σου. Αν και το δημιουργείς εσύ, πρέπει να αφορά αυτούς οι οποίοι θέλουν να συνδεθούν μαζί σου.
Πρέπει να περιγράψεις τι σε διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σου. Αν δεν είσαι σίγουρος τι είναι αυτό, βρες χρόνο και ψάξε για τους καλύτερους στον τομέα σου. Ακολούθησε τους, μελέτησε την τακτική τους, παρακολούθησε σεμινάρια και παρουσιάσεις τους.
#8: Χρησιμοποίησε κοινή εμφάνιση σε όλα τα profiles σου, σε κάθε social media πλατφόρμα.
Οι επιλογές σου στις φωτογραφίες σου, τα χρώματα, το στυλ και το ύφος πρέπει να είναι κοινές σε όλα τα μέσα. Πχ αν χρησιμοποιείς αποχρώσεις του μπλε στο blog σου, μη χρησιμοποιήσεις αποχρώσεις του κίτρινου στο profile σου στο Facebook.
Επίσης, διάλεξε μια όμορη επαγγελματική φωτογραφία σου και χρησιμοποίησε την σε όλα σου τα profiles.
Η ιδέα είναι να κάνεις τους άλλους να σε θυμούνται. Και αυτό θα γίνει πιο εύκολα αν χρησιμοποιείς κοινή εμφάνιση σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Δες πιο κατω links από profiles ανθρώπων που είναι πολύ γνωστοί στον τομέα τους.
Joe Pulizzi (http://www.joepulizzi.com/)
Ο Joe Pulizzi, ιδρυτής του Content Marketing Institute, περιγράφει τον εαυτό του ως “content marketing evangelist”, συγγραφέα και πρωτοπόρο του κινήματος για τη δημιουργία και τον διαμοιρασμό περιεχομένου που ειναι χρήσιμο στους χρήστες που ενδιαφέρονται γι αυτό.
Χρησιμοποιεί όπως θα διαπιστώσεις το πορτοκαλί χρώμα, ένα χρώμα που δεν το ξεχνάς εύκολα, παντού. Ακόμα και στα ρούχα που φοράει σε δημόσιες εμφανίσεις του ή σε φωτογραφίσεις.
Στην αρχική σελίδα του θα βρεις τα links όλων των social media platforms που χρησιμοποιεί, κάτι που η Google εκτιμά ιδιαίτερα και τον έχει πάντα στις πρώτες θέσεις σχετικών αναζητήσεων. Ο Joe είναι μια από τις ιδιοφυίες στο personal branding και αξίζει τον κόπο να μελετήσεις την τακτική του σε όποιον τομέα και αν δραστηριοποιείσαι.
Jasmine Batra (http://www.jasminebatra.com/)
Η Jasmine Batra δηλώνει ότι είναι “digital futurist, and On-line Marketing Strategist”. Θεωρεί τον εαυτό της “Australia’s most admired online marketing strategist”, και αυτό το statement περιλαμβάνεται σε εμφανές σημείο στην αρχική σελίδα της, όπου περιλαμβάνονται επίσης τα links όλων των profiles της στα social media.
Μπορεί να το θεωρήσεις όλο αυτό “ψωνίστικο” αλλά για σκέψου, και εδώ στην χώρα μας δεν “είσαι ότι δηλώσεις";
Χρησιμοποιεί την ίδια φωτογραφία παντού και τα χρώματα της σε κάνουν να την αναγνωρίζεις άμεσα. Επίσης στην αρχική της σελίδα θα δεις δυο φορές ένα call to action block Ζητάει να καταχωρήσουμε τα στοιχεία μας για να μας στείλει ένα βιβλίο/δωράκι. Έξυπνη κίνηση για την αύξηση των συνδρομητών του newsleter της.
#9: Κατοχύρωσε παντού το ίδιο όνομα και χρησιμοποίησε το ίδιο αναγνωρίσιμο στυλ
Είναι απαραίτητο να έχεις κατοχυρώσει και να χρησιμοποιείς το ίδιο όνομα παντού. Με αυτό τον τρόπο μπορεί ο καθένας να σε εντοπίσει εύκολα σε όλο το ίντερνετ. Χρησιμοποίησε την εφαρμογή KnowEm για να δεις αν είναι ελεύθερο το όνομά σου σε διάφορες πλατφόρμες.
#10: Αγόρασε το δικό σου domain name για το blog σου
Ειδικά όταν προσπαθείς να χτίσεις το personal brand σου είναι απαραίτητο να κάνεις μια μικρή δαπάνη (10€-30€) για να κατοχυρώσεις το δικό σου domain name τύπου firstnamelastname.com πχ το www.kasapidi.com φαίνεται πιο επαγγελματικό από το http://kasapidi.weebly.com/ ή το http://kasapidi.wordpress.org .
Φρόντισε επίσης να αγοράσεις το δικό σου χώρο φιλοξενίας σε αξιόπιστες εταιρείες hosting.
Κάτι τελευταίο…
Ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσεις να χτίζεις το Personal Brand σου. Είτε είσαι κάποιος που μόλις αποφοίτησες από το Πανεπιστήμιο, είτε κάποιος που εργάζεται ήδη, να θυμάσαι ότι αυτό που λέει και σκέφτεται ο κόσμος για σένα είναι η περιουσία σου! Οι εργοδότες προσλαμβάνουν αυτούς που είναι έξυπνοι, μιλάνε καλά, έχουν ταξιδέψει αρκετά, και μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μια συζήτηση όχι απαραίτητα σχετική με την εξειδίκευσή σου.
Προσπάθησε λοιπόν να:
Να οργανώσεις σωστά την on-line παρουσία σου. Εκεί φαίνονται όλα!
Να δείξεις σε τι διαφέρεις από πολλούς άλλους όμοιούς σου.
Να διαβάζεις και να ενημερώνεσαι καθημερινά για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω σου.
Και…
Να θυμάσαι ότι τίποτε δεν διαγράφεται από το Internet!