Από το σεμινάριο μας "Γίνε Social Media Manager" (Δουλειά από το σπίτι)
Για να γίνεις Social Media Manager δεν αρκεί μόνο να σπουδάσεις ή να παρακολουθήσεις σεμινάρια. Το πιο σημαντικό είναι να έχεις τη διάθεση να κατακτήσεις τις απαιτούμενες δεξιότητες.
1. Σύνταξη κειμένων
Σχεδόν κάθε ανάρτηση στα social media χρειάζεται λεζάντα και συνοδευτικό κείμενο. Ένα εντυπωσιακό κείμενο ή μία έξυπνη ατάκα θα καταφέρουν να δελεάσουν και να προσελκύσουν το κοινό που αναζητάς.
Επιπλέον, είναι απαραίτητο ως Social Media Manager να εξασκηθείς στην επεξεργασία κειμένων και στη σύνταξη κειμένων μικρής έκτασης, τηρώντας τα όρια των χαρακτήρων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Το μήνυμά σου πρέπει να είναι γρήγορο, περιεκτικό (μέχρι 280 χαρακτήρες) και να παρακινεί τον χρήστη να δράσει.
2. Επεξεργασία κειμένων
Είναι πάρα πολύ σημαντικό τα κείμενά σου να είναι σωστά από άποψη σύνταξης, ορθογραφίας και γραμματικής. Τα τυπογραφικά λάθη επηρεάζουν αρνητικά και βλάπτουν το κύρος της επιχείρησής σου, γι’ αυτό οφείλεις να είσαι πολύ προσεκτικός με κάθε λεπτομέρεια.
3. Σχεδιασμός περιεχομένου
Δεδομένου ότι τα οπτικοακουστικά μέσα διαδραματίζουν πλέον τον πιο σημαντικό ρόλο στα social media (ειδικά σε πλατφόρμες όπως το Instagram), ως Social Media Manager οφείλεις να επιλέγεις για το περιεχόμενό σου, τον πιο ελκυστικό και αισθητικά άρτιο σχεδιασμό.
Δεν χρειάζεται να διαθέτεις εξειδικευμένες γραφιστικές γνώσεις, παρά μόνο να είσαι ενημερωμένος για τις τελευταίες τάσεις και να γνωρίζεις βασικές εφαρμογές με δυνατότητες επεξεργασίας βίντεο και εικόνας.
4. Τακτική πληροφόρηση για την επικαιρότητα και τις τάσεις στα Social Media
Τα social media βασίζονται στην ποπ κουλτούρα και τις σύγχρονες τάσεις. Ταυτόχρονα οι χρήστες που χρησιμοποιούν τις social media πλατφόρμες συνδιαμορφώνουν και «γεννούν» διαρκώς νέες τάσεις και τρόπους συμπεριφοράς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok.
Ως Social Media πρέπει να ενημερώνεσαι διαρκώς για τις τελευταίες εξελίξεις, καθώς μόνο έτσι θα καταφέρεις να αξιοποιήσεις σημαντικές ευκαιρίες για την επιχείρησή σου ή τους πελάτες σου και να αποφύγεις τυχόν λάθη.
Tip: Πολύ σημαντικό είναι να ακολουθείς τους σωστούς λογαριασμούς. Πώς; μελέτησε τα hashtags σε λογαριασμούς που σε ενδιαφέρουν!
5. Οργάνωση και προγραμματισμός
Καθημερινά θα πρέπει να διαχειριστείς ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών, να συντονίσεις τις ενέργειες της ομάδας που συνεργάζεσαι (αν υπάρχει) και να προγραμματίσεις το περιεχόμενο που θα δημοσιεύσεις. Γι΄ αυτόν τον λόγο θα σου φανεί αρκετά βολικό να διαμορφώνεις σωστά και δημιουργικά το πρόγραμμά σου σου εξοικονομώντας ταυτόχρονα χρόνο. Κάτι που θα εξυπηρετούσε την οργάνωση και τον προγραμματισμό σου (κυρίως αν εργάζεσαι σαν ελεύθερος επαγγελματίας) είναι η δημιουργία μηνιαίων ημερολογίων.
6. Επιχειρηματική λογική και συγκεκριμένοι στόχοι
Ως Social Media Manager οφείλεις να γνωρίζεις λεπτομερώς τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης που εξυπηρετείς και να έχεις μία ολοκληρωμένη εικόνα στο μυαλό σου για τον επιχειρηματικό κλάδο που εντάσσεται. Αποτελεί ευθύνη σου να διασφαλίσεις ότι η στρατηγική που ακολουθείς στα social media εξυπηρετεί τους στόχους της επιχείρησης.
7. Τι γνωρίζεις για την ανάλυση δεδομένων;
Όλες οι social media πλατφόρμες παρέχουν αμέτρητα στοιχεία και δεδομένα. Επομένως, είναι σημαντικό να διαθέτεις την κριτική ικανότητα να ξεχωρίζεις και να αναλύεις τα δεδομένα που σε ενδιαφέρουν σε κάθε περίπτωση.
Για παράδειγμα, η γνώση βασικών δεξιοτήτων του Excel σου επιτρέπει να εξάγεις και να αναλύεις δεδομένα και να τα παρουσιάζεις με διάφορες μορφές. Ένα ισχυρό εργαλείο ανάλυσης των δεδομένων, σε βοηθά να εντοπίζεις εύκολα τις προτιμήσεις του κοινού και να εξάγεις σημαντικές πληροφορίες.
8. Μπορείς να λειτουργήσεις υπό πίεση;
Η διαχείριση όλων των λογαριασμών στα social media εκφράζει τη «φωνή» του brand. Αυτό σημαίνει, ότι αναλαμβάνεις μία μεγάλη ευθύνη ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη ή μικρή είναι η επιχείρησή σου ή η επιχείρηση που εξυπηρετείς. Μια συνηθισμένη τακτική είναι να υπάρχει έλεγχος από τους συνεργάτες σου σε όλα τα δημοσιεύματα και το περιεχόμενο που θα παράξεις ως Social Media Manager.
9. Ανθεκτικότητα
Το γεγονός ότι ενεργείς ως η «φωνή» του brand, δεν σημαίνει ότι είσαι απαραίτητα και το ίδιο το brand. Γι’ αυτό σε περίπτωση που δεχθείς αρνητικά σχόλια από το κοινό σου, προσπάθησε να μην επηρεαστείς αρνητικά. Αντίθετα, δες το σαν ευκαιρία να βελτιώσεις την ιδέα και τη στρατηγική σου.
10. Δυνατότητα να θέσεις τα όριά σου
Ως Social Media Manager πρέπει να γνωρίζεις πώς να θέτεις τα προσωπικά σου όρια με απώτερο σκοπό να μην τα εξαντλείς. Η καλύτερη λύση είναι να δημιουργήσεις έναν καλά τεκμηριωμένο οδηγό με αναλυτικές πληροφορίες (π.χ με τη «φωνή» του brand, το γραφιστικό στυλ που θα ακολουθείσεις, τους κωδικούς των χρωμάτων που επιλέγεις κ.ά. ‘Ετσι, οποιοσδήποτε συνεργάτης σου θα μπορεί να αναλάβει ανά πάσα στιγμή τα καθήκοντά σου
Πηγή:
https://twitter.com/WorkInSociaI/