Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτητα φωτός, το email σαν ένα κανάλι προώθησης, πωλήσεων και επισκεψιμότητας μπορεί να φαίνεται ξεπερασμένο. Ωστόσο, το email marketing παραμένει ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να συνδεθείς με το κοινό σου, να δημιουργήσεις πιστούς πελάτες και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα βουτήξουμε στον συναρπαστικό κόσμο του email marketing! Θα ξεκινήσουμε με τα βασικά, ορίζοντας την έννοια και εξηγώντας τους διαφορετικούς τύπους email marketing που υπάρχουν. Στη συνέχεια, θα εξερευνήσουμε τα οφέλη που προσφέρει, καθώς και τις βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσεις για να χτίσεις μια επιτυχημένη στρατηγική email marketing. Είτε είσαι επιχειρηματίας που θέλει να αναπτύξει την επιχείρησή του είτε απλά ένας επαγγελματίας που ενδιαφέρεται για τον κόσμο του email marketing, αυτό το άρθρο είναι για σένα!
Τι είναι το Email Marketing;
Με απλά λόγια, το email marketing είναι η πράξη αποστολής εμπορικών μηνυμάτων μέσω email σε μια λίστα συνδρομητών. Αυτά τα μηνύματα μπορούν να λάβουν διάφορες μορφές, από ενημερωτικά δελτία τύπου (newsletters) με τις τελευταίες ειδήσεις της εταιρείας (π.χ. Δελτία Τύπου) μέχρι και προσφορές και εκπτώσεις με στόχο την αύξηση των πωλήσεων.
Στόχος του email marketing είναι να δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ενός brand και των πελατών του, να τους ενημερώσει για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, και τελικά να τους παρακινήσει να προβούν σε κάποια ενέργεια, όπως μια αγορά ή εγγραφή σε κάποια υπηρεσία. Μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες μορφές ηλεκτρονικών μηνυμάτων, όπως:
Ενημερωτικά δελτία τύπου (Newsletters): Τα newsletters είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κρατήσεις τους πελάτες σου ενήμερους για τα νέα της εταιρείας σου, όπως νέα προϊόντα, upcoming εκδηλώσεις, ή ενδιαφέροντα άρθρα που έχεις δημοσιεύσει στο site σου.
Προωθητικά email (Promotional/Commercial): Αυτός ο τύπος email αποσκοπεί στο να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Μπορεί να περιλαμβάνει προσφορές, εκπτώσεις, ή ειδικές ανακοινώσεις για νέες κυκλοφορίες.
Emails καλωσορίσματος (Welcome Emails): Όταν κάποιος εγγραφεί στη λίστα email σου, είναι σημαντικό να τον καλωσορίσεις με ένα ευγενικό email. Αυτός ο τύπος email μπορεί να περιλαμβάνει μια σύντομη εισαγωγή στην εταιρεία σου, καθώς και κάποιου είδους προσφορά καλωσορίσματος για να τους ευχαριστήσεις για την εγγραφή τους.
Emails εγκαταλελειμμένου καλαθιού (Cart Abandonment): Έρευνες δείχνουν ότι ένας σημαντικός αριθμός πελατών εγκαταλείπει το καλάθι αγορών του πριν ολοκληρώσει τη συναλλαγή. Τα emails εγκαταλελειμμένου καλαθιού αποστέλλονται σε αυτούς τους πελάτες ως υπενθύμιση για τα προϊόντα που έχουν αφήσει στο καλάθι τους και μπορεί να τους παρακινήσουν να ολοκληρώσουν την αγορά.
Emails επανασύνδεσης (Reactivation): Με την πάροδο του χρόνου, ο ενθουσιασμός των πελατών μπορεί να αρχίσει να φθίνει. Τα emails επανασύνδεσης αποστέλλονται σε πελάτες που δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά εδώ και καιρό. Στόχος τους είναι να τους υπενθυμίσουν την εταιρεία σου και να τους δελεάσουν με κάποια προσφορά ή νέο προϊόν που μπορεί να τους ενδιαφέρει.
Συναλλακτικά email (Transactional): Αυτός ο τύπος email αποστέλλεται αυτόματα στους πελάτες ως απάντηση σε κάποια ενέργεια που έχουν κάνει, όπως η επιβεβαίωση παραγγελίας, η αποστολή τιμολογίου, ή ο ενημερωτικό email για την αποστολή της παραγγελίας τους.
Ποια τα οφέλη του Email Marketing;
Σε μια εποχή όπου τα social media κυριαρχούν, γιατί να ασχοληθείς με το email marketing; Η αλήθεια είναι ότι το email marketing εξακολουθεί να προσφέρει πολλά οφέλη για τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Ας δούμε μερικά από τα πιο σημαντικά:
Υψηλή Απόδοση Επένδυσης (ROI): Το email marketing φημίζεται για την υψηλή απόδοση επένδυσης που προσφέρει. Με σχετικά χαμηλό κόστος υλοποίησης, μπορείς να φτάσεις σε ένα μεγάλο κοινό και να δεις σημαντικά αποτελέσματα στις πωλήσεις σου.
Άμεση Επικοινωνία: Το email σου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσεις απευθείας με το κοινό-στόχο σου. Σε αντίθεση με τα social media, όπου οι αλγόριθμοι μπορεί να εμποδίσουν τα μηνύματά σου να φτάσουν σε όλους τους followers σου, με τα emails έχεις μεγαλύτερο έλεγχο του ποιος θα δει την καμπάνια σου.
Χτίζει Σχέσεις: Το email marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου. Παρέχοντας τους χρήσιμες πληροφορίες και αποκλειστικές προσφορές, τους δείχνεις ότι τους εκτιμάς και ενδιαφέρεσαι για τις ανάγκες τους.
Μετρήσιμα Αποτελέσματα: Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του email marketing είναι ότι μπορείς εύκολα να μετρήσεις τα αποτελέσματά του. Μπορείς να δεις ποια email ανοίχτηκαν, ποια links πατήθηκαν, και ποια email οδήγησαν σε πωλήσεις. Αυτά τα δεδομένα είναι πολύ χρήσιμα για να βελτιώσεις τις μελλοντικές σου καμπάνιες email marketing.
Ευελιξία: Το email marketing σου δίνει μεγάλη ευελιξία. Μπορείς να στείλεις διαφορετικά email σε διαφορετικά segments της λίστας σου, να προσαρμόζεις τα μηνύματά σου ανάλογα με τις ανάγκες του κοινού-στόχου σου, και να δοκιμάζεις διαφορετικές στρατηγικές για να δεις τι λειτουργεί καλύτερα.
Βέλτιστες Πρακτικές για Email Marketing
Δώσε βάση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα: Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να χτίσεις μια λίστα συνδρομητών. Απέφυγε να αγοράζεις έτοιμες λίστες email και να προσθέτεις άτομα στη λίστα σου χωρίς τη συγκατάθεσή τους (υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο νόμου με αυστηρές κυρώσεις και πρόστιμα σε επιχειρήσεις που δεν σέβονται τη νομοθεσία). Μια πρακτική που προτείνεται είναι το double opt-in, ώστε να βεβαιωθείς ότι οι άνθρωποι που λαμβάνουν τα email σου και θέλουν πραγματικά να εγγραφούν στη βάση, είναι πραγματικοί χρήστες και όχι bots.
Μάθε καλά το κοινό σου: Πριν ξεκινήσεις να στέλνεις emails, είναι σημαντικό να καταλάβεις το κοινό-στόχο σου. Ποιοι είναι; Τι τους ενδιαφέρει; Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν; Όσο καλύτερα γνωρίζεις το κοινό σου, τόσο πιο πιθανό είναι να δημιουργήσεις emails που θα τους αρέσουν και θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους.
Η παροχή αξίας είναι βασικό συστατικό επιτυχίας: Μην σκέφτεσαι μόνο τις πωλήσεις. Στόχος σου είναι να παρέχεις αξία στους συνδρομητές σουμε κάθε email που στέλνεις. Μπορείς να το κάνεις αυτό παρέχοντας τους χρήσιμες πληροφορίες, συμβουλές από experts, αποκλειστικό περιεχόμενο, ή διασκεδαστικό υλικό. Όταν οι συνδρομητές σου βλέπουν αξία στα emails σου, είναι πιο πιθανό να τα ανοίξουν και να αλληλεπιδράσουν με αυτά.
Δημιούργησε ελκυστικά emails: Τα email σας πρέπει να είναι οπτικά ελκυστικά και εύκολα στην ανάγνωση. Χρησιμοποίησε εικόνες υψηλής ποιότητας, καθαρό κείμενο, και μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά. Βεβαιώσου επίσης ότι το email σου είναι responsive, δηλαδή προσαρμόζονται σωστά σε όλες τις συσκευές, όπως υπολογιστές, tablets και κινητά τηλέφωνα.
Τίτλοι που σε παρακινούν να ανοίξεις το email: Το θέμα του email σoy είναι η πρώτη εντύπωση που θα κάνεις στους συνδρομητές σου. Χρησιμοποίησε τίτλους με ουσία που τραβούν το ενδιαφέρον, περιεκτικά και ελκυστικά. Πρέπει να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των συνδρομητών σου και να τους παρακινήσεις να ανοίξουν το email.
Κάνε εύκολη την αφαίρεση από τη λίστα παραληπτών: Παρόλο που θέλεις να αυξήσεις τη λίστα συνδρομητών σου, είναι επίσης σημαντικό να δώσεις στους χρήστες την επιλογή να διαγραφούν εύκολα. Βεβαιώσου ότι κάθε email που στέλνεις περιλαμβάνει ένα σαφή unsubscription link. Με αυτόν τον τρόπο, διατηρείς τη λίστα σας γεμάτη με άτομα που πραγματικά ενδιαφέρονται να λαμβάνουν τα email σου.
Δημιούργησε segments για καλύτερη στόχευση: Όλοι οι συνδρομητές σου δεν είναι ίδιοι. Ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσεις τα αποτελέσματα των email σας είναι να τμηματοποιήσετε τη λίστα σας. Μπορείς να το κάνεις αυτό με βάση διάφορα κριτήρια, όπως τα δημογραφικά στοιχεία των συνδρομητών σου, το ιστορικό αγορών τους, ή οι προτιμήσεις τους. Στη συνέχεια, μπορείς να στείλεις πιο στοχευμένα email σε κάθε segment της λίστας σου, τα οποία είναι πιο πιθανό να τους αρέσουν και να ανταποκριθούν σε αυτά.
Συχνή παρακολούθηση των KPIs: Το email marketing είναι μια διαδικασία που μαθαίνεις συνεχώς. Είναι σημαντικό να παρακολουθείς τα αποτελέσματα των καμπανιών σου για να δεις τι λειτουργεί και τι όχι. Μπορείς να δεις ποια email ανοίχτηκαν, ποιοι σύνδεσμοι πατήθηκαν, και ποια email οδήγησαν σε πωλήσεις. Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα, μπορείς να βελτιώσεις τις μελλοντικές σου καμπάνιες email marketing.
Οι καλύτερες email marketing πλατφόρμες για να ξεκινήσεις
Mailchimp: Best for all-in-one marketing
Zoho Campaigns: Best for fully integrated business suite
Drip: Best for e-commerce
MailerLite: Best for selling paid subscriptions
Campaigner: Best for experienced marketers
GetResponse: Best for small to medium-sized enterprises (SMEs)
Moosend: Best for legacy companies
Brevo: Best for unlimited contacts
ActiveCampaign: Best for automated email marketing
Constant Contact: Best for customer support options
Συμπέρασμα
Το email marketing παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία marketing που διαθέτουμε σήμερα. Είναι ένας οικονομικός τρόπος για να φτάσεις σε ένα μεγάλο κοινό, να χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύης με τους πελάτες σου, και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Εάν δεν έχεις ήδη ενσωματώσει το email marketing στη στρατηγική σου, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσεις!
Το κείμενο είναι τμήμα του Σεμιναρίου μας για το Digital Marketing!
Πηγή:grow-digital.gr