Τι κάνει ένας Ταξιδιωτικός Πράκτορας;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!



Αναμφίβολα, οι ταξιδιώτες έχουν σήμερα περισσότερη πληροφόρηση από ποτέ, ενώ μπορούν και μόνοι τους να κάνουν τις κρατήσεις τους online. Παρ’ όλα αυτά οι Ταξιδιωτικοί Πράκτορες (Travel Agents) είτε εργάζονται σε γραφείο, είτε εργάζονται από το σπίτι τους (τηρώντας όλα τα νόμιμα προαπαιτούμενα) μπορούν να προσφέρουν περισσότερες επιλογές, στις οποίες περιλαμβάνονται και παρά πολύ οικονομικές λύσεις.
Ωστόσο, ο μεγάλος όγκος πληροφοριών και επιλογών, που προσφέρονται από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, δεν είναι απαραίτητα και ποιοτικός, ή τουλάχιστον δεν φτάνει την ποιότητα των υπηρεσιών ενός ταξιδιωτικού πράκτορα, που διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις για τους προορισμούς και μπορεί να δημιουργήσει αυθεντικές και αξέχαστες εμπειρίες.

Μπορεί μέσω του διαδικτύου η οργάνωση ενός ταξιδιού να έγινε προσβάσιμη σε όλους, όμως ταυτόχρονα μετατέθηκε ο φόρτος εργασίας από τον ταξιδιωτικό πράκτορα στον ταξιδιώτη, με αποτέλεσμα να απαιτεί (από τον ταξιδιώτη) πολύ περισσότερο χρόνο.
Επίσης, ο ταξιδιώτης αντικατέστησε τον ταξιδιωτικό πράκτορα με το κινητό του, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα, αντί να ξεφύγει λίγο από το κινητό στις διακοπές του, να εξαρτάται εξ’ ολοκλήρου από αυτό, ακόμη και για να αποφασίσει σε ποιο εστιατόριο θα γευματίσει, χάνοντας στο τέλος τη μαγεία του ταξιδιού.
Τέλος η οργάνωση ενός ταξιδιού, αποκλειστικά με βάση διαδικτυακές κριτικές, κρύβει τον κίνδυνο να πέσει ο πελάτης στις κλασικές τουριστικές παγίδες, στις οποίες ανήκουν τα δήθεν ιστορικά εστιατόρια, που μοιάζουν περισσότερο με εργοστάσια μαζικής παραγωγής, καθώς κάποια υπερεκτιμημένα και αρκετά ακριβά μουσεία. Αντιθέτως, η εμπειρία ενός επαγγελματία διοργανωτή, μπορεί να προστατέψει τον ταξιδιώτη από αυτές τις παγίδες, γλυτώνοντάς του – τελικά – χρήμα και χρόνο.

Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι ταξιδιώτες, που απευθύνονται σε ταξιδιωτικούς πράκτορες, και παρατηρείται μία στροφή των ταξιδιωτών, προς την αναζήτηση πιο εξατομικευμένων ταξιδιωτικών λύσεων, κάτι που το διαδίκτυο – όπως είπαμε και παραπάνω – δεν μπορεί ακόμη να προσφέρει.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Sabre (Hospitality Solutions), που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 60 £ παραπάνω για την «προσωποποίηση του ταξιδιού τους», κάτι που μένει ανεκμετάλλευτο από τα ξενοδοχεία και τις αεροπορικές εταιρείες.
Η μελέτη έγινε σε πάνω από 100 επαγγελματίες του τουρισμού και της τεχνολογίας και έδειξε ότι η πλειοψηφία των ταξιδιωτών είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για επιπλέον υπηρεσίες. Επίσης, το 70% των ταξιδιωτών θέλει να λαμβάνει ταξιδιωτικές επιλογές με βάση τις προτιμήσεις του.
Σύμφωνα με τον Eric Hallerberg, managing director της Sabre στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία: “Η τουριστική βιομηχανία αφήνει λεφτά στο τραπέζι με το να μην κάνει -ευρέως διαθέσιμες- βοηθητικές υπηρεσίες όπου και όποτε ο ταξιδιώτης τις θέλει”.
Η μελέτη έδειξε ότι περισσότερες γυναίκες (71%), απ’ότι άντρες (63%) είναι διατεθειμένες να ξοδέψουν περισσότερα για να λάβουν εξατομικευμένες υπηρεσίες, ενώ το 20% των ταξιδιωτών νεαρής ηλικίας (16 – 24 ετών), είναι πρόθυμο να ξοδέψει πάνω από 100 £ για να διαμορφώσει όπως θέλει τα ταξίδια του, κάτι που ισχύει μόνο με για το 10% των ταξιδιωτών, άνω των 55 ετών.
Επίσης, οι γυναίκες δείχνουν πιο πρόθυμες να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, για να λάβουν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, με το 25% να προτίθεται να μοιραστεί την τοποθεσία και με το 33% να προτίθεται να μοιραστεί το ιστορικό των ταξιδιών του σε επαγγελματίες στο χώρο των ταξιδίων.

Σύμφωνα με τον Lennert De Jong, Γενικό Εμπορικό Διευθυντή των Citizen M Hotels: “Στη ξενοδοχειακή βιομηχανία υπάρχει μία πραγματική ευκαιρία με τη χρησιμοποίηση πληροφοριών από τους επισκέπτες, για τη δημιουργία πολύτιμων εμπειριών, που όχι μόνο θα φέρουν παραπάνω έσοδα από τις επιπλέον αγορές, αλλά και θα δημιουργήσουν μία σχέση εμπιστοσύνης με τους ταξιδιώτες, γιατί θα αισθάνονται ότι το ξενοδοχείο τους γνωρίζει και τους νοιάζεται”.

Πλέον ο ταξιδιωτικός πράκτορας αντιλαμβάνεται τα νέα δεδομένα, που έφερε η τεχνολογία στην ταξιδιωτική αγορά, και εξελίσσεται ανάλογα, εισάγοντας τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο – λίγο ή πολύ – στη δουλειά του.
Οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες αναγνωρίζουν τη σημασία, που έχει η τεχνολογία, για να είναι ενημερωμένοι με τις ταξιδιωτικές τάσεις και για να δημιουργήσουν άψογες εμπειρίες. Άλλοι πάλι, έχουν εντάξει πλήρως την τεχνολογία στη δουλειά τους, διαθέτοντας διαδικτυακό σύστημα κράτησης και πληρωμής στην ιστοσελίδα τους και προσφέροντας διάφορες επιπλέον ταξιδιωτικές υπηρεσίες στους πελάτες τους, μέσω της συνεργασίας με εφαρμογές κινητών.

Οι αρμοδιότητες του Ταξιδιωτικού Πράκτορα περιλαμβάνουν:

  1. Σχεδιασμός και πώληση μεταφορών, καταλυμάτων, ασφάλισης και άλλων ταξιδιωτικών υπηρεσιών
  2. Συνεργασία με πελάτες για τον καθορισμό των αναγκών τους και την παροχή συμβουλών σχετικά με τον κατάλληλο προορισμό, τα μέσα μεταφοράς, τις ημερομηνίες του ταξιδιού, το κόστος και τα καταλύματα
  3. Παροχή σχετικών πληροφοριών, φυλλαδίων και εντύπων (οδηγούς, τοπικά έθιμα, χάρτες, κανονισμούς, εκδηλώσεις, κ.λπ.) στους ταξιδιώτες
  4. Σχεδιασμός και πώληση μεταφορών, καταλυμάτων, ασφάλισης και άλλων ταξιδιωτικών υπηρεσιών
  5. Συνεργασία με πελάτες για τον καθορισμό των αναγκών τους και την παροχή συμβουλών σχετικά με τον κατάλληλο προορισμό, τα μέσα μεταφοράς, τις ημερομηνίες ταξιδιού, το κόστος και τα καταλύματα
  6. Παροχή σχετικών πληροφοριών, φυλλαδίων και εντύπων (οδηγοί, τοπικά έθιμα, χάρτες, κανονισμοί, εκδηλώσεις, κ.λπ.) στους ταξιδιώτες
  7. Κράτηση μέσων μεταφοράς, πραγματοποίηση ξενοδοχειακών κρατήσεων και είσπραξη πληρωμών/τελών
  8. Χρήση τεχνικών προώθησης και προετοιμασία προωθητικού υλικού για την πώληση ταξιδιωτικών πακέτων
  9. Αντιμετώπιση προβλημάτων, παραπόνων ή αιτημάτων επιστροφής χρημάτων που προκύπτουν σε ταξίδια
  10. Παρακολούθηση ταξιδιωτικών σεμιναρίων για συνεχή ενημέρωση σε σχέση με τις τουριστικές τάσεις
  11. Εισαγωγή δεδομένων στο λογισμικό μας και διατήρηση αρχείων πελατών
  12. Δικτύωση με διοργανωτές ταξιδιών
  13. Τήρηση αρχείων στατιστικών και οικονομικών
  14. Επίτευξη στόχων αναφορικά με τα κέρδη και τις πωλήσεις

Απαιτήσεις

    1. Άρτια γνώση συστημάτων ηλεκτρονικών κρατήσεων, συστημάτων GDS και e-travelling
    2. Ευχέρεια στα Αγγλικά. Η γνώση και άλλων γλωσσών θα θεωρηθεί προσόν
    3. Εξαιρετικές δεξιότητες στις πωλήσεις και εμπορική γνώση
    4. Ικανότητα αποτελεσματικής αλληλεπίδρασης, επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης
    5. Άρτια γνώση των εγχώριων και διεθνών ταξιδιωτικών τάσεων
    6. Πτυχίο στον κλάδο της Φιλοξενίας και των Ταξιδιών, στις Τουριστικές Επιχειρήσεις, τη Διοίκηση Επιχειρήσεων ή σε σχετικό πεδίο
    7. Η προσωπική εμπειρία στα ταξίδια θα θεωρηθεί πλεονέκτημα