Κανόνες Δημιουργίας περιεχομένου
Όπου κι αν σταθείτε, όλοι μιλούν για το content marketing. Αυτό είναι απόλυτα λογικό καθώς πρόκειται για την πιο αποτελεσματική μέθοδο προσέλκυσης και διατήρησης εν δυνάμει πελατών, μέσω της δημιουργίας και διανομής πρωτότυπου περιεχομένου. Ξεχάστε λοιπόν τις διαφημίσεις και το word of mouth και δώστε όλη σας την προσοχή στο content marketing.
Τι είναι το content marketing;
Με αυτόν τον τρόπο σας δίνεται η δυνατότητα να προσελκύσετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε, να τραβήξετε την προσοχή του, να το εκπαιδεύσετε και τέλος, να το κατευθύνετε ώστε να κάνει τη σωστή επιλογή: να επιλέξει τη δική σας εταιρεία ανάμεσα από χιλιάδες άλλες. Όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι αυτό, ειδικά στις μέρες μας.
Πώς λειτουργεί το content marketing;
Το content marketing βασίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
1. Τη δημιουργία πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου
Το μυστικό πίσω από την επιτυχία του content marketing είναι η δημιουργία περιεχομένου που να σημαίνει κάτι για το κοινό στο οποίο στοχεύει η εκάστοτε εταιρεία. Με λίγα λόγια, το περιεχόμενο που παράγετε θα πρέπει να αγγίζει τον ιδανικό πελάτη σας, γι' αυτό μια καλή συμβουλή είναι να τον λαμβάνετε υπόψη σας όταν το δημιουργείτε.
Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να είναι ποικίλο, όπως άρθρα, e-books, δελτία τυπου, social posts και webinars. Επίσης, το content marketing δεν είναι μόνο λέξεις. Η δημιουργία εικαστικού περιεχομένου σε μορφή εικόνας ή video είναι εξίσου σημαντική για την αποτελεσματικότητα του content marketing, αφού, όπως έχει παρατηρηθεί, το visual περιεχόμενο είναι εκείνο που τραβά την προσοχή των καταναλωτών.
Για να πετύχει το εγχείρημα, θα πρέπει να ορίσετε ένα πρόγραμμα δημοσίευσης περιεχομένου και να το ακολουθείτε με συνέπεια. Με αυτόν τον τρόπο, αλλά και με τη χρήση συγκεκριμένου tone of voice, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε μια καθημερινή σχέση με το κοινό σας, το οποίο θα επιστρέφει ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να «καταναλώσει» ό,τι νεότερο έχετε δημοσιεύσει. Παράλληλα, εφόσον το περιεχόμενό σας είναι τόσο ενδιαφέρον θα θέλει να το μοιραστεί ή ακόμα και να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια.
2. Τη διανομή του περιεχομένου
Αφού καθορίσετε τον ιδανικό τύπο περιεχομένου για το κοινό σας, σειρά έχει η διανομή του. Πλατφόρμες όπως το website ή το blog της επιχείρησής σας, το YouTube, το Facebook και τα υπόλοιπα social media κανάλια, είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε.
3. Την στόχευση του περιεχομένου σε συγκεκριμένο κοινό
Αυτό που πρόκειται να διαβάσετε είναι ο πυρήνας του content marketing και θα πρέπει να το λάβετε σοβαρά υπόψη σας. Είστε έτοιμοι;
Θα πρέπει να δημιουργείτε περιεχόμενο για το κοινό στο οποίο στοχεύετε και ΟΧΙ για εσάς.
Για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας πολύ καλά. Σε περίπτωση που δεν ισχύει κάτι τέτοιο θα πρέπει να ξεκινήσετε από εκεί και να βασίσετε τη στρατηγική στα αποτελέσματα της έρευνάς σας.
Αφού λοιπόν μάθετε σε ποιους απευθύνεται το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε, πρέπει να αναγνωρίσετε τους προβληματισμούς, τις ανάγκες, αλλά και τα ενδιαφέροντά τους ώστε το περιεχόμενό να τους αφορά. Ένας τρόπος να το πετύχετε είναι να διαβάζετε προσεκτικά το feedback και τα σχόλια που αφήνουν οι επισκέπτες στις πλατφόρμες τις οποίες διαχειρίζεστε (π.χ. website, blog, social media κλπ.).
Την κινητοποίηση του κοινού.
Επειδή όλα τα παραπάνω γίνονται για κάποιο λόγο, το content marketing σας βοηθά να ορίσετε εξ αρχής ξεκάθαρους στόχους. Για να το κάνετε θα πρέπει να αναρωτηθείτε: Τι θέλω να πετύχω με το περιεχόμενο που δημιουργώ;
Οι πιο διαδεδομένοι στόχοι είναι:
- η αύξηση της επισκεψιμότητας ενός website/blog
- η αύξηση των στοιχείων επικοινωνίας των δυνητικών πελατών μέσω του site
- η δημιουργία σχέσης με το κοινό για τη διάδοση των προϊόντων/υπηρεσιών σας
- η αύξηση του reach μέσω των social media
Σε κάθε περίπτωση, όποιος και αν είναι ο στόχος που έχετε θέσει δεν θα μπορέσετε να τον πετύχετε χωρίς ένα ξεκάθαρο call-to-action.
Τώρα που μάθατε πώς λειτουργεί το content marketing ήρθε η ώρα να μάθετε και πώς θα το αξιοποιήστε προς όφελος της επιχείρησής σας. Απαραίτητα «εργαλεία» για την επίτευξή του είναι οι καλοί συνεργάτες και ο προγραμματισμός! Εφόσον βεβαιωθείτε ότι τα έχετε όλα αυτά είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε!
Βήμα 1ο: Δημιουργήστε το δικό σας πλάνο content marketing
Όπως κάθε πλάνο marketing έτσι και το συγκεκριμένο θα πρέπει να περιγράφει τη στρατηγική σας, το κοινό στο οποίο στοχεύετε και να καθορίζει τους στόχους σας.
Ακόμα, θα πρέπει να απαντά στα παρακάτω ερωτήματα:
- Ποιος θα δημιουργεί το περιεχόμενο;
- Τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργείται;
- Πού θα δημοσιεύεται;
- Κάθε πότε;
- Με ποια συχνότητα θα γίνονται οι δημοσιεύσεις;
- Γιατί πιστεύετε ότι η δημιουργία περιεχομένου είναι τόσο σημαντική για τους αναγνώστες αλλά και για την επιχείρησή σας;
Σας φαίνονται πολλά; Θυμηθείτε ότι μπορείτε πάντα να απευθυνθείτε στη wedia και να δημιουργήσουμε μαζί ένα content marketing πλάνο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της επιχείρησής σας.
Βήμα 2ο: Τηρήστε το!
Το συγκεκριμένο εκτός από επόμενο βήμα, αποτελεί και μια δοκιμασία, καθώς είναι πολύ εύκολο να επαναπαυθεί κανείς μετά την 3η – 4η δημοσίευση. Όμως νικητής από όλη αυτήν την ιστορία είναι όποιος καταλάβει ότι το περιεχόμενο είναι ένα ζωντανό πράγμα, το οποίο χρειάζεται συνεχή φροντίδα και ανανέωση για να λειτουργήσει σωστά- στη συγκεκριμένη περίπτωση, προς όφελός σας.
Βήμα 3ο: Ελάτε σε επαφή με το κοινό σας.
Η συχνή παραγωγή και δημοσίευση μοναδικού και χρήσιμου περιεχομένου για το κοινό σας μπορεί να σας καθιστά leader του κλάδου, όμως αυτό δεν είναι αρκετό για την content marketing στρατηγική σας. Θα πρέπει να βρείτε τρόπους να ενισχύσετε το engagement, ξεκινώντας κάποιο διάλογο με το κοινό σας. Έτσι, όχι μόνο θα τους γνωρίσετε καλύτερα αλλά θα χτίσετε και ένα ισχυρό community, το οποίο με τη σειρά του θα ενισχύει και το awareness του brand σας.
Βήμα 4ο: Μετρήστε τις προσπάθειές σας.
Δυστυχώς τα περισσότερα metrics που συμβουλευόμαστε επικεντρώνονται σε αριθμούς και όχι στην αποτελεσματικότητα κάθε ενέργειας. Γι’ αυτό, εάν θέλετε να δείτε την απόδοση των ενεργειών σας σε σχέση με το content marketing, εκτός από τα νούμερα θα πρέπει να κοιτάτε και άλλους παράγοντες, όπως:
- την κατανάλωση
- τα shares
- τα leads
- τις πωλήσεις
Θα πρέπει να αναρωτηθείτε, πώς αλληλεπιδρά το κοινό σας με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε κατά καιρούς; Πόσοι από τους ενδιαφερόμενους το βλέπουν; Ποιοι το μοιράζονται και γιατί; Ποιοι κάνουν το επόμενο βήμα και πραγματοποιούν κάποια ενέργεια;
Εάν δεν υπάρχουν στοιχεία για τα παραπάνω, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα metrics σας για να βελτιώσετε τις προσπάθειές σας, δημιουργώντας ακόμα πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο για το κοινό σας το οποίο να θέλουν να καταναλώσουν. Έπειτα μπορείτε να το δημοσιεύσετε στις πλατφόρμες που έχετε παρατηρήσει μεγαλύτερο engagement και να μετρήσετε τους καρπούς που απέδωσαν οι προσπάθειές σας ως προς την απόκτηση νέων leads και την μετατροπή τους σε πελάτες.
Κανόνες για τη δημιουργία περιεχομένου - Content Marketin
1. Να μην εμπεριέχει προωθητικά μηνύματα
Περιεχόμενο με προωθητικά μηνύματα όχι μόνο δεν εμπνέει αλλά ούτε και ενθουσιάζει υποψήφιους πελάτες. Οι παράγοντες 'εμπνέω' και 'ενθουσιάζω' είναι βασικοί στη δημιουργία περιεχομένου.
2. Να είναι σχετικό
Περιεχόμενο το οποίο δεν είναι σχετικό με το κοινό που θέλουμε να προσελκύσουμε δεν θα παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικός κανόνας του Content Marketing είναι να ικανοποιήσει τους υποψήφιους πελάτες της επιχείρησης έστω και αν δεν περνάει άμεσα το μήνυμα της επιχείρησης.
3. Να πληροφορεί σωστά
Το περιεχόμενο που δημιουργεί μια επιχείρηση πρέπει να δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα των υποψήφιων πελατών της. Περιεχόμενο που δεν παρέχει απαραίτητες πληροφορίες σε θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό της επιχείρησης αποτελεί μόνο σπατάλη χρόνου και για το κοινό αλλά και για την επιχείρηση.
4. Να είναι σχετικό με την επιχείρηση
Το Content πρέπει να εξυπηρετεί τουλάχιστον έναν από τους στόχους που έχει θέσει η επιχείρηση στο ευρύτερο Marketing Plan. Αν δεν έχουμε στο μυαλό μας το στόχο της επιχείρησης κατά την διάρκεια παραγωγής περιεχομένου τότε χάνουμε άσκοπα το χρόνο μας.
5. Να είναι καλοδουλεμένο
Το θεωρούμε αυτονόητο αλλά επειδή το βλέπουμε συχνά στο ελληνικό διαδίκτυο, επισημαίνω ότι το περιεχόμενο που παράγουμε πρέπει να είναι προσεκτικά δουλεμένο ωστέ να αποφευχθούν ακόμη και τα μικρότερα λάθη. Πρόχειρη παραγωγή περιεχομένου όχι μόνο δεν θα βοηθήσει την επιχείρησή μας αλλά θα βλάψει τη φήμη της.
6. Επιχειρηματολογία
Όταν γράφουμε για θέματα που έμμεσα υποστηρίζουν την επιχείρηση μας φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε ακράδαντα επιχειρήματα και αποδείξεις. Συστάσεις πελατών μας, επίσημα στατιστικά στοιχεία και μελέτες (ανάλογα πάντα τη φύση της επιχείρησης) αποτελούν αξιόπιστες πηγές που ενισχύουν το περιεχόμενο που δημοσιεύουμε.
Τι αποτελεί Content Marketing;
Άρθρα | Blog Posts | eBooks | eBrochures | Case Studies | Email/Newsletter | Φωτογραφίες | Information Guides | Ιστοσελίδες/Microsites | Online Courses | Podcasts/Videocasts | Παρουσιάσεις | Δελτία Τύπου | Αναλυτικά χαρακτηριστικά προϊόντος | Reference Guides | Resource Libraries | RSS/XML Feeds | Videos |Webinars/Webcasts | White Papers | Widgets | Workbooks
Κάτι για το τέλος...
Ακόμα και αν απλώς σκανάρατε το κείμενο αντί να το διαβάσετε, ήρθε η ώρα να πούμε τι πραγματικά έχει σημασία για το content marketing. Το content marketing δεν είναι μια μέθοδος με αρχή, μέση και τέλος, αλλά μια διαρκής προσπάθεια που εξελίσσεται και βελτιώνεται διαρκώς.
Είναι μια δέσμευση τόσο για εσάς όσο και για την ομάδα σας. Πριν όμως βιαστείτε να πείτε ότι δεν είναι για εσάς, θα πρέπει να σας πω ότι δεν είναι υποχρεωτικό να δημοσιεύετε περιεχόμενο 24 ώρες το 24ωρο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχετε ένα πρόγραμμα, το οποίο θα είναι αναγνωρίσιμο από το κοινό σας, δίνοντάς του ένα κίνητρο να σας επισκέπτεται συχνά για να δει τι νέο έχετε δημοσιεύσει.
Πηγή: wedia.gr