Πόσο επίκαιρο είναι το Email Marketing σήμερα;
Το Email Marketing αποτελεί μία από τις πιο αποδοτικές τεχνικές προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Η αμεσότητα που διαθέτει σαν τεχνική και η δυνατότητα αξιοποίησής της για διαφορετικούς σκοπούς καθιστούν το Email Marketing απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να αυξήσει τις πωλήσεις της και να εδραιώσει την ταυτότητά της. Εάν δεν έχετε πεισθεί ακόμα, στο παρόν άρθρο συγκεντρώσαμε 8 λόγους, για να σας αποδείξουμε ότι το Εmail Μarketing αποτελεί μία τεχνική που έπρεπε να είχατε υιοθετήσει χθες!
To 1971 o Ray Tomlinson έστειλε το πρώτο e–mail στον… εαυτό του, το οποίο έμοιαζε κάπως έτσι “QWERTYIOP”. Σαράντα εφτά χρόνια αργότερα τα e–mails εξακολουθούν να είναι χρήσιμα, να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη και την επικοινωνία μας ταχύτερη. Υπολογίζεται μάλιστα ότι έως το 2020 πάνω από το 1/3 του πληθυσμού παγκοσμίως θα στέλνει emails. Επομένως, εάν πιστεύετε ότι το Email Marketingαποτελεί παρωχημένη πρακτική, κάνετε μεγάλο λάθος! Αντιθέτως, θα λέγαμε ότι είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.
Σήμερα, δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε καμία ενέργεια, χωρίς να έχετε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Online αγορές, e–banking συναλλαγές, ακόμα και εκκρεμότητες με το δημόσιο απαιτούν την κατοχή email. Η εποχή λοιπόν που ρωτούσαμε «εάν έχετε email επικοινωνίας» έχει περάσει. Όλοι έχουν email, αυτό που διαφέρει είναι η χρήση που κάνει κανείς: συχνή, σπάνια κτλ. Εάν το κοινό σας δεν είναι αρκετά εξοικειωμένο με τα emails του, μπορείτε να το εκπαιδεύσετε να γίνει! Υπενθυμίστε του τα πλεονεκτήματα που έχουν όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο newsletter σας (ενημερωτικά emails, εκπτωτικοί κωδικοί, υπενθύμιση προσφορών κλπ.). Με αυτόν τον τρόπο τους δίνετε κίνητρο να τσεκάρουν συχνότερα τα emails τους.
Εάν αναζητάτε μία Marketing καμπάνια μέσω της οποίας θα προωθείτε δυναμικό περιεχόμενο με χαμηλό κόστος, τότε αξίζει να δώσετε μία ευκαιρία στο Email Marketing. Ακόμα κι αν το budget σας δεν σας επιτρέπει να επενδύσετε μεγάλα ποσά στο marketing, υπάρχουν πλατφόρμες που μπορούν να υποστηρίξουν δωρεάν email καμπάνιες για έναν ορισμένο αριθμό συνδρομητών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Mailchimp, μέσω του οποίου μπορείτε να στέλνετε δωρεάν 12.000 emails ανά μήνα σε 2.000 συνδρομητές.
Η πρακτική του Email Marketing από μόνη της δημιουργεί προσωπικές σχέσεις . Οι παραλήπτες εγγράφηκαν στο email σας για κάποιον σκοπό, επομένως σας γνωρίζουν και περιμένουν από εσάς αυτό που τους υποσχεθήκατε (ενημερωτικά emails, e–books κλπ.). Από την άλλη πλευρά, μπορείτε να γνωρίσετε και εσείς το κοινό σας είτε μέσα από σύντομα reviews είτε ενσωματώνοντας λογισμικό tracking στο website σας, το οποίο σας επιτρέπει να παρατηρήσετε τα journeys των χρηστών και να καταλάβετε τελικά τι είναι αυτό που τους ενδιαφέρει. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να δημιουργήσετε πιο προσωπικά emails, που θα τραβούν την προσοχή του παραλήπτη.
Τα emails δεν χάνονται. Βρίσκονται στο αρχείο των εισερχόμενων μηνυμάτων, στο οποίο μπορείτε να ανατρέξετε κάνοντας αναζήτηση με φίλτρο την εταιρεία που σας ενδιαφέρει. Έτσι, τα emails λειτουργούν σαν πηγή πληροφοριών που υπενθυμίζουν στον χρήστη προϊόντα και υπηρεσίες, με άλλα λόγια την ταυτότητα μιας επιχείρησης. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως το Email Marketing είναι ιδανικό για brands που δεν έχουν εδραιώσει ακόμα τη φήμη τους και αναζητούν τρόπους να γίνουν δημοφιλέστερα.
Σε όλους αρέσει η ελευθερία. Το Email Marketing σας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξετε τις σχεδιαστικές ικανότητες σας και να πειραματιστείτε με διαφορετικού τύπου ύφη και προτροπές. Επίσης, μπορείτε να αποφασίσετε εσείς για το στήσιμο του template και τη διάρθρωση της δομής δημιουργώντας ένα εξατομικευμένο αποτέλεσμα. Από την άλλη, εάν είστε νέος στο email marketing υπάρχουν έτοιμα templates πάνω στα οποία μπορείτε να στήσετε την καμπάνια σας. Σε κάθε περίπτωση, χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας και δημιουργήστε περιεχόμενο που αξίζει κανείς να του αφιερώσει χρόνο.
Μπορείτε να πετύχετε πολλά με ένα email. Να γνωρίσετε στο κοινό μία νέα υπηρεσία, να προωθήσετε μία ειδική έκδοση του best seller προϊόντος σας, να επιβραβεύσετε με κάποια έκπτωση τους loyal πελάτες σας. Η πιο σημαντική όμως λειτουργία του Email Marketing είναι ότι ειδοποιεί τους πελάτες σας για τις προσφορές που ισχύουν μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Η υπενθύμιση της προσφοράς λειτουργεί ακριβώς όπως και ο μηχανισμός των εκπτώσεων, δημιουργεί δηλαδή την αίσθηση επείγουσας ανάγκης για την πραγματοποίηση μιας αγοράς.
Εάν χρειάζεστε έναν μόνο λόγο για να ξεκινήσετε μία Email Marketing καμπάνια, ο συγκεκριμένος αρκεί. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 44% των παραληπτών ενός email θα πραγματοποιήσει μία αγορά, ακριβώς γιατί είδε κάποια ενδιαφέρουσα προσφορά. Το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα και όταν λήξει η συγκεκριμένη προσφορά, ο χρήστης θα εξακολουθήσει να δείχνει ενδιαφέρον για τα προϊόντα σας και θα ανοίγει πιο συχνά τα emails του, για να μην χάσει τις μελλοντικές προσφορές σας.
Συμπέρασμα
Το Email Marketing αποτελεί απαραίτητο μέρος μιας ολοκληρωμένης προωθητικής στρατηγικής. Ακόμα κι αν ο παραλήπτης αποφασίσει τελικά να διαγράψει το email σας, θα χρειαστεί να το ανοίξει πρώτα, για να κρίνει αν τον ενδιαφέρει. Το σίγουρο, λοιπόν, είναι ότι τα emails δεν περνούν ποτέ απαρατήρητα!
(Πρώτη δημοσίευση: Develop Greece)