Ιδέες και τρόποι προσέλκυσης πελατών

Ιδέες και τρόποι προσέλκυσης πελατών

Η προσέλκυση πελατών είναι μια ολόκληρη διαδικασία που αποτελείται από διάφορα στάδια

Το κόστος απόκτησης ενός πελάτη έχει ανέβει κατά 60% κατά τα τελευταία έξι χρόνια. Ταυτόχρονα οι πελάτες/καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται απόλυτα τις μάρκες. Αυτά τα δύο είναι ενδεικτικά του πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα στην προσέλκυση νέων πελατών.

Από την άλλη δεν σημαίνει ότι παρατάμε την προσπάθεια αυτή, οπότε θα δούμε τρόπους να ξεπεράσουμε τα τυχόν εμπόδια και να φέρουμε νέους πελάτες στην επιχείρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον εισόδημα.

Και πως θα κρίνετε αν οι προσπάθειές σας είναι επιτυχημένες;

Από το αν όσοι βλέπουν τη σελίδα σας ή λαμβάνουν τα email σας είναι πρόθυμοι να προβούν σε κάποιου είδους μετατροπή, η οποία θα φέρει έσοδα στην επιχείρηση. Εξ’ άλλου αυτός είναι και ο σκοπός της προσέλκυσης πελατών, να φέρουν έσοδα στην επιχείρηση.



Η προσέλκυση πελατών είναι μια ολόκληρη διαδικασία που αποτελείται από διάφορα στάδια και είναι αυτό που αποκαλούμε funnel. Για να μπει ο χρήστης στην διαδικασία να γίνει πελάτης χρειάζεται να τον δελεάσουμε με διάφορους τρόπους.

Ας δούμε μερικούς.

Marketing περιεχομένου (content marketing)
Ξεκινάμε με το περιεχόμενο γιατί αυτό είναι το πιο αξιοποιήσιμο κομμάτι, αφού μπορεί να κοινοποιηθεί στα social media, σε email και newsletter, σε blog, σε video, σε διαφήμιση. Άρα πρέπει να είναι αξιόλογο, ενδιαφέρον και να προσφέρει λύσεις στον χρήστη. Παράλληλα, η προσέλκυση πελατών μέσω περιεχομένου, είναι ο πιο φθηνός και ταυτόχρονα τρεις φορές πιο αποτελεσματικός τρόπος.

Μπορείτε να ποστάρετε νέο περιεχόμενο ή να ανανεώνετε παλιότερο (κανονικά πρέπει να κάνετε και τα δύο), ωστόσο φροντίστε να «έχει κάτι να πει». Να είναι ποιοτικό και απαραίτητο στον χρήστη. Αλλιώς θα το προσπεράσει.

Στοχευμένη διαφήμιση
Για να φέρετε περισσότερους πελάτες στην επιχείρησή σας, αργά ή γρήγορα θα καταφύγετε στη διαφήμιση. Για να είναι αποτελεσματική χρειάζεται να είναι απολύτως και σωστά στοχευμένη. Λάβετε υπ’ όψιν ενδιαφέροντα, γεωγραφική περιοχή, επάγγελμα, ηλικία και συμπεριφορά καταναλωτή. Μην παραλείψετε να στοχεύσετε και σε παλιότερους πελάτες που είναι για μεγάλο χρονικό διάστημα ανενεργοί.

Σελίδα προορισμού
Το site από μόνο του μπορεί να μην είναι αρκετό για να κρατήσει φέρει καινούριους πελάτες. Δημιουργήστε μία σελίδα προορισμού για να κατευθύνετε εκεί όλους τους ενδιαφερόμενους και να έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν μία φόρμα ενδιαφέροντος (τα πολύτιμα leads).



Προβάλετε τα οφέλη και όχι τα χαρακτηριστικά
Οι λειτουργίες των προϊόντων έχουν ενδιαφέρον για τον δυνητικό πελάτη αλλά μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν τα οφέλη που θα αποκομίσει από τη χρήση τους. Συνδυάστε τα με την εμπειρία που θα αποκομίσει ο πελάτης από τη χρήση τους. Δίνοντας λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τούς κερδίζετε μια και καλή.

Δώστε παρουσία στα social media
Μάλλον είναι περιττό να αναφέρουμε λεπτομερώς το πόσο σημαντικό είναι για μία επιχείρηση να έχει παρουσία στα social media.

Αρκεί να πούμε ότι πάνω από τρία εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται σε αυτά. Είναι δυνατόν να λείπει η δική σας;

Ο μεγάλος αριθμός followers δεν σας εξασφαλίζει αυτόματες πωλήσεις, αυξάνει όμως κατά πολύ τις πιθανότητες να προβούν σε κάποια συναλλαγή. Ουσιαστικά όσο περισσότερους followers έχετε, τόσο περισσότερο αυξάνεται τους δυνητικούς πελάτες σας.

Κάντε γνωστή την επιχείρησή σας σε διάφορα forum
Υπάρχουν πολλά forum ερωτήσεων στο internet όπου μπορείτε απαντώντας σε ερωτήσεις να κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας στους χρήστες του εκάστοτε forum. Βρείτε τις ερωτήσεις με τις οποίες μπορείτε να συνδέσετε τη μάρκα σας (ή το προϊόν ή την υπηρεσία σας) και βοηθήστε τους να βρουν απαντήσεις.



Προσφορές, εκπτώσεις, δώρα
Οι προσφορές, οι εκπτώσεις και τα δώρα είναι κάτι που οι καταναλωτές αγαπούν πολύ, διότι αισθάνονται ότι κερδίζουν και ότι συμμετέχουν σε κάτι ξεχωριστό.

Όσο πιο ξεχωριστή η προσφορά ή το δώρο τόσο μεγαλύτερη και η πιθανότητα κοινοποίησής του από τους δικούς σας χρήστες προς άλλους χρήστες. Με το δωρεάν προϊόν δίνετε την ευκαιρία σε κάποιον να το δοκιμάσει και να μοιραστεί την εμπειρία του.

Υπάρχουν διάφορες ενέργειες που μπορείτε να κάνετε: εκπτωτικά κουπόνια, προωθητικές περιόδους, bazaar για προϊόντα προηγούμενων σεζόν, διαγωνισμούς, κληρώσεις.

Testimonials
Ζητήστε κριτικές από τους πελάτες σας και κοινοποιήστε τα testimonials που ήδη έχετε. Με αυτόν τον τρόπο οι παλιοί πελάτες θα φέρνουν διαρκώς καινούριους και εσείς αποδεικνύετε ότι κάνετε καλά τη δουλειά σας.

Δημιουργήστε event
Τα events, online και offline, είναι ιδανικά για να φέρουν νέο αίμα στην επιχείρησή σας, καθώς οι δυνητικοί πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μάρκα/ επιχείρηση από κοντά. Πολύ δε περισσότερο αν η μάρκα σας μπορεί να υποσχεθεί ένα μοναδικής εμπειρίας event.

Ενημερωμένο site, ενημερωμένο SEO
Η στρατηγική περιεχομένου που αναφέραμε στην αρχή, συμπληρώνεται από το SEO. Φροντίστε ώστε το SEO σας να είναι ενημερωμένο για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες αναζήτησης των χρηστών. Λέξεις και φράσεις-κλειδιά, εικόνες, video, εσωτερικά link και γρήγορη φόρτωση θεωρούνται βασικές και καλές πρακτικές για το SEO της επιχείρησής σας.

Και αφού είδαμε τους τρόπους προσέλκυσης νέων πελατών, ας δούμε γιατί είναι σημαντικό να τους διατηρήσετε.

1. Η απόκτηση νέου πελάτη είναι πέντε φορές πιο ακριβή από τη διατήρηση του υπάρχοντος.
2. Η διατήρηση των υπαρχόντων πελατών κατά 5% μπορεί να φέρει αύξηση τζίρου κατά 25-95%.
3. 90% των ικανοποιημένων πελατών θα προβούν σε νέα συναλλαγή.

Για τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών αρκεί να προσφέρετε ευκολία και εξατομίκευση στην εξυπηρέτηση. Ευκολία πρόσβασης του καταναλωτή στα προϊόντα σας για προφανείς λόγους και εξατομίκευση για να επιτύχετε αυθεντική και ανθρώπινη εξυπηρέτηση και κατά συνέπεια να έχετε ικανοποιημένους πελάτες.

Πηγή: GIM Agency,