Πρακτικά tips για μεγαλύτερη απήχηση στο Instagram

Instagram: ένα από τα μεγαλύτερα κανάλια digital marketing

Είτε το θέλουμε, είτε όχι, το Instagram έχει εξελιχθεί ως ένα από τα μεγαλύτερα κανάλια digital marketing.
Τόσο μέσω των διαφημίσεων σε αυτό, όσο και μέσω της οργανικής απήχησης, ο κάθε επαγγελματίας κυνηγάει την προώθηση των υπηρεσιών, των προϊόντων του, αλλά και του ίδιου του Brand του.
Ας μείνουμε όμως στο κομμάτι της απήχησης: Πώς μπορώ να φτιάξω τον επαγγελματικό μου λογαριασμό έτσι ώστε να “τραβήξει” περισσότερο κόσμο;
Αυτό ακριβώς θα δούμε στο άρθρο μας!

Τι είναι η απήχηση στο Instagram;
Με την ευρεία έννοια του όρου η απήχηση στο Instagram είναι ο συνολικός αριθμός των ατόμων που μπορούν να δουν το περιεχόμενο που ανεβάζεις (posts). Οι θεάσεις αυτές αναφέρονται στον συνολικό αριθμό των ατόμων που έχουν τη δυνατότητα να δουν τις δημοσιεύσεις σου και να συμμετέχουν ενεργά μέσω σχολίων, κοινοποιήσεων κλπ.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα μεγάλης απήχησης στο Instagram είναι οι λεγόμενοι influencers, των οποίων η επιτυχία οφείλεται γιατί συνδέονται σε συναισθηματικό επίπεδο με τους ακολούθους τους.
Η συγκεκριμένη σύνδεση επιτυγχάνεται μέσω των συνεχών αλληλεπιδράσεων και της θερμής σχέσης που χτίζεις με τους ακόλουθους σου. Η σχέση αυτή δημιουργείται με τους ακόλουθους τρόπους:
Οι ακόλουθοι σου ψάχνουν να βρουν κάτι που να ξεφεύγει από το μέσο όρο και κάτι που θα τους εμπνεύσει στην καθημερινότητα. Δημιουργώντας πρωτότυπο και καλαίσθητο περιεχόμενο δίνεις αυτή τη δυνατότητα στον εν δυνάμει ακόλουθο σου.
Με τις πρωτότυπες και εμπνευσμένες δημοσιεύσεις δημιουργείς ένα βαθμό σύνδεσης με το κοινό σου, καθώς τους εμπνέεις να δίνουν το καλύτερο που μπορούν σε όλες τις πτυχές της ζωής τους.

Έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού σου με τις δημοσιεύσεις, οι ακόλουθοι σου αρχίζουν να σχολιάζουν τις δημοσιεύσεις σου.
Η αλληλεπίδραση μαζί τους πρέπει να γίνεται σε ευχάριστο και φιλικό τόνο, αποφεύγοντας τις διαφωνίες και τις ακραίες αντιδράσεις.
Μέσω της επικοινωνίας με το κοινό σου καλύπτεται η ανθρώπινη ανάγκη να αισθανόμαστε σημαντικοί και ότι η γνώμη μας μετράει.

Απήχηση vs Εμφανίσεις vs Αλληλεπίδραση
Είναι σημαντικό να παρατηρείς ποιες δημοσιεύσεις έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό και να συνεχίσεις να ανεβάζεις στο ίδιο μοτίβο.
Για αυτό λόγο πρέπει να ξεδιαλύνεις τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των όρων απήχηση, αλληλεπίδραση και εμφανίσεις μια δημοσίευσης στο Instagram.
- Απήχηση: Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, είναι ο συνολικός αριθμός των ατόμων που βλέπουν το περιεχόμενο που ανεβάζεις.
- Εμφανίσεις: Ορίζονται από το συνολικό αριθμό των ατόμων στους οποίους το περιεχόμενο σου είναι ορατό. Δεν υπολογίζεται ουσιαστικά ο αριθμός των ατόμων που συμμετέχει ενεργά στις δημοσιεύσεις σας, αλλά ο αριθμός των ατόμων που δύναται να εμφανιστεί το περιεχόμενο σου μπροστά του.
- Αλληλεπιδράσεις: Αναφέρουν τον αριθμό των ατόμων που έχουν επισκεφτεί το προφίλ σου, έχουν ανοίξει τα links να διαβάσουν το bio της σελίδας σου και έχουν ζητήσει πληροφορίες για αυτά που προσφέρεις.

Παρατηρείς προφανώς ότι για να έχεις μια επιτυχημένη σελίδα στο Instagram, ο στόχος είναι να μετατρέψεις όσο μεγαλύτερο αριθμό εμφανίσεων μπορείς σε αλληλεπιδράσεις και απήχηση.
Παρακάτω προτείνονται διάφοροι τρόποι που μπορείς να το πετύχεις αυτό.

Πώς να έχω απήχηση στο Instagram; – Tips


Για να καταφέρεις μεγαλύτερη απήχηση στο Instagram πρέπει να κατανοήσεις πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι στους οποίους έχει στηθεί το όλο εγχείρημα.
Οι συγκεκριμένοι αλγόριθμοι έχουν να κάνουν με την τιθάσευση διαφορετικών οργανικών στοιχείων που μπορούν να σε βοηθήσουν να προσελκύσεις μεγαλύτερο αριθμό ακολούθων.
Οι τρόποι για να το καταφέρεις αναφέρονται στις παρακάτω παραγράφους:

Α) Δημοσίευση περιεχομένου τις κατάλληλες ώρες
Η δημοσίευση του περιεχομένου σου ενδείκνυται να γίνεται τις ώρες που οι ακόλουθοι σου είναι ενεργοί.
Μπορείς να διαπιστώσεις εύκολα ποιες ώρες είναι αυτές στα στατιστικά του Instagram που αναφέρουν ποια στιγμή της ημέρας οι περισσότεροι ακόλουθοι σου είναι ενεργοί και πιο πιθανό να δουν τις δημοσιεύσεις σου.

Β) Ευρεία χρήση των Hashtags
Η ορθή χρησιμοποίηση των hashtags είναι απαραίτητη για τη μακροβιότητα των εγχειρημάτων σου στο Instagram.
Αν τα χρησιμοποιείς σωστά, θα αποκτήσεις μεγαλύτερη απήχηση στη σελίδα σου, αλλά η μη συνετή χρήση τους δύναται να σου προξενήσεις ζημιά στην προσπάθεια σου είτε με προσέλκυση ακολούθων που θες να αποφύγεις είτε να αποκλειστείς από την πλατφόρμα.
Τα hashtags είναι ένας συνδυασμός λέξεων, γραμμάτων και αριθμών μετά από το σύμβολο #.
Η δουλειά τους είναι να κατηγοριοποιούν το περιεχόμενο που ανεβάζεις με ανάλογο περιεχόμενο από άλλους χρήστες.
Αν κάποιος χρήστης κλικάρει ένα συγκεκριμένο hashtag, θα δεί στην οθόνη του όλες τις δημοσιεύσεις που αφορούν αυτό που επέλεξε να κλικάρει.
Όπως καταλαβαίνεις, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να χρησιμοποιείς hashtags στην ενασχόληση σου με το Instagram γιατί σε βοηθάει να αυξήσεις σημαντικά την απήχηση της σελίδας σου.
Ουσιαστικά χτίζεις γέφυρες με εν δυνάμει ακολούθους, καθώς μπορεί να μην ακολουθούν ακόμα τη σελίδα σου, αλλά με την εντριβή τους με τη θεματολογία που σε ενδιαφέρει το να συναντηθούν οι δρόμοι σας είναι πολύ πιθανό.

Τα hashtags που μπορείς να δημιουργήσεις για να αναπτύξεις το brand name σου σχετίζονται με τα εξής:
  1. Η φύση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου
  2. H θεματολογία που ασχολείσαι
  3. Κοινότητες με κοινά θεματικά ενδιαφέροντα εντός του Instagram
  4. Συγκεκριμένες γιορτές όπως Πάσχα και Χριστούγεννα
  5. Τοποθεσίες, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τοπικές επιχειρήσεις
  6. Ορισμένες catchphrases που σχετίζονται είτε με την επικαιρότητα, είτε με την θεματολογία που έχεις αναπτύξει.


Γ) Ανάρτηση Βίντεο πέρα από Φωτογραφίες
Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών του Instagram χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο φωτογραφίες σαν δημοσιεύσεις. Έχει αποδειχθεί όμως ότι ενώ οι φωτογραφίες αποφέρουν περισσότερα likes, τα βίντεο έχουν τη δύναμη να επιφέρουν τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό σχολίων.
Με δεδομένο ότι τα σχόλια δύναται να αυξήσουν περαιτέρω την απήχηση του εγχειρήματος σου, το να χρησιμοποιείς βίντεο στις δημοσιεύσεις και στα Instagram stories σου είναι μια αρκετά συνετή επιλογή.


Δ) Αξιοποίηση των Instagram Stories
Τα Instagram Stories έχουν παρόμοια στρατηγική με τα hashtags. Είτε τα χρησιμοποιείς σωστά και προωθείς αποτελεσματικά το brand name σου είτε αποτυγχάνεις.
Η συχνή δημιουργία stories σε κάνει να φαίνεσαι επίκαιρος στα μάτια των ακολούθων σου, καθώς εμφανίζεσαι συνεχώς πάνω από το timeline τους.
Κατά συνέπεια, είναι πολύ πιθανό, κάποιος χρήστης που παρακολουθεί τακτικά τα stories σου και που του κεντρίζουν το ενδιαφέρον, να ανακατευθυνθεί στη σελίδα με τις δημοσιεύσεις σου.


Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να δημιουργείς Instagram stories που να είναι καλαίσθητα και να προωθούν ή να προσφέρουν κάτι καινοτόμο και προς όφελος των ακολούθων σου. Ε) Συνεργασία με έμπειρους επαγγελματίες του χώρου
Για άμεση και ποιοτική στήριξη που θα σου αποφέρει άμεσα αποτελέσματα απευθύνσου σε επαγγελματίες για τη διαχείριση των social media σου και η δουλειά σου θα γίνει γρήγορα και ενδελεχώς. Δες εδώ  Διαχείριση Social Media - Υπηρεσίες (interactive-education.gr) και τις δικές μας προτάσεις.


(Πηγή: Koala.gr)