Γιατί να σε προσλάβουμε;

Πώς να απαντήσεις και να πάρεις τη θέση!

Είναι μια από τις πιο σίγουρες ερωτήσεις που γίνονται στη συνέντευξη για εργασία.

Το «γιατί να σε προσλάβουμε» είναι σίγουρο ότι θα ειπωθεί… Και είναι και κατανοητό από μεριά του εργοδότη. Γιατί να μην ακούσει από τον υποψήφιο πως βλέπει ο ίδιος τον εαυτό του για τον ρόλο;

Γιατί τότε μας αγχώνει τόσο πολύ; Ίσως γιατί δεν υπάρχει κάποιο εύκολο τρικ ώστε να παρακάμψεις την ερώτηση. Χρειάζεται να δώσεις πιστευτή αιτιολόγηση για το γιατί είσαι καλύτερος για αυτή την θέση από τους άλλους υποψηφίους. Χρειάζεται να τους πεις γιατί αξίζεις να είσαι στην ομάδα τους.

Κάτι σημαντικό να θυμάσαι είναι ότι αυτός που κάνει την πρόσληψη, ως ένα βαθμό βάζει την υπόληψή του και την φήμη του σε κρίση όποτε κάνει μια πρόσληψη. Οπότε απάντα στο γιατί να σε προσλάβουμε με αυτοπεποίθηση και στοιχεία και πούλα τον εαυτό σου. Δείξε ότι είσαι η καλύτερη επιλογή και σύντομα θα έχεις προσφορά από αυτούς.

Βρες τι θέλουν
Το πρώτο βήμα, όπως πάντα, είναι να κάνεις την ανάλυσή της αγγελίας. Ξεκίνα διαβάζοντας με προσοχή τα απαιτούμενα της θέσης. Προσπάθησε να καταλάβεις τις λεπτές γραμμές.

Μπορεί για παράδειγμα να αναφέρουν ότι ζητούν soft skills όπως ευελιξία ή καλή συναισθηματική νοημοσύνη αλλά αυτό να σημαίνει ότι επιθυμούν ο ιδανικός υποψήφιος να μπορεί να προσαρμόζεται σε νέα καθήκοντα και να καταλαβαίνει καλά τους άλλους.
Αποκρυπτογραφώντας την περιγραφή εργασίας μπορείς να έχεις καλή κατανόηση του είδους της εμπειρίας και των ικανοτήτων που χρειάζεται να επιδείξεις σε αυτόν που παίρνει τη συνέντευξη.

Έπειτα ρίξε μια ματιά στο site της εταιρείας και στον κλάδο. Με αυτό τον τρόπο θα καταλάβεις καλύτερα τι ανάγκες έχει η εταιρία, θα αποκτήσεις καλύτερη οπτική στο που εστιάζει ο κλάδος και θα κατανοήσεις προς τα πού πάνε τα πράγματα αλλά και τι κάνουν άλλοι ανταγωνιστές.

Τέλος, τσέκαρε τα social media της εταιρίας και το blog της. Έτσι θα έχεις καλή κατανόηση ενός από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τις προσλήψεις στην εποχή μας: το πόσο καλά ταιριάζεις με την κουλτούρα τους. Οπότε θα καταλάβεις σε τι είδους εργασιακό περιβάλλον πρόκειται να μπεις και ποιες παλιές εμπειρίες σου που είναι σχετικές μπορείς να αναφέρεις προκειμένου να εντυπωσιάσεις.

Όταν λοιπόν θα έχεις πλήρη εικόνα της κατάστασης, μπορείς να αρχίσεις να προσαρμόζεις τις απαντήσεις σου στις συνθήκες της συνέντευξης. Αυτή είναι μια ευκαιρία να δείξεις ότι έχεις κάτσει και ασχοληθεί με την εταιρία (και άρα σε ενδιαφέρει σοβαρά η θέση) και να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας σου.
Δεν είναι πως όταν απαντάς στο «γιατί να σε προσλάβουμε» χρειάζεται να παραστήσεις κάτι άλλο από αυτό που είσαι, αλλά απλά να επιλέξεις τις πιο σχετικές ικανότητές σου και να τις αναδείξεις.

Ποιότητα, όχι ποσότητα
Τα βασικά σημεία που θες να αναδείξεις στην απάντησή σου είναι η εμπειρία, οι ικανότητες, τα όσα έχεις καταφέρει και το πόσο ταιριάζεις με την εταιρεία τους (το γνωστό culture fit).
Επίσης πρέπει να κρατήσεις την απάντηση σύντομη. Η πείρα δείχνει ότι θα χάσεις την προσοχή τους αν φορτώσεις την απάντηση με περισσότερα από 3 ή 4 παραδείγματα για να αναδείξεις τα παραπάνω. Πλέον αυτού, χρειάζεται να κρατήσεις και μερικά πράγματα για να απαντήσεις και στις επόμενες ερωτήσεις.

1. Εμπειρία: Ξεκινώντας καλό είναι να χρησιμοποιήσεις την εμπειρία σου για να δώσεις μια γενική εικόνα σου ως υποψήφιος και να βεβαιωθείς ότι καταλαβαίνουν ότι έχεις τις γνώσεις για να πετύχεις. Μπορείς λοιπόν να συσχετίσεις την εμπειρία σου με τον συγκεκριμένο κλάδο και θέση.
2. Επιτεύγματα: Οι εργόδοτες αρέσκονται να ακούν μετρήσιμα επιτεύγματα που αποτελούν απόδειξη του τι μπορείς να καταφέρεις άμεσα εφόσον προσληφθείς. Όπου είναι δυνατό λοιπόν, δίνε συγκεκριμένους αριθμούς, όπως ότι έχεις υπό την επίβλεψή σου 12 άτομα, ότι αύξησες τις πωλήσεις 150% ή ότι ολοκλήρωσες 3 επιτυχή πρότζεκτ με τους πελάτες Α, Β, Γ.
3. Culture Fit: Όταν θα έχεις αναγνωρίσει τι είδους soft skills απαιτούνται στην κουλτούρα της εταιρίας, δώσε μερικά παραδείγματα περιστατικών που τα επέδειξες. Λάβε υπόψη αν επιθυμούν κάποιον που είναι πολύ καλά οργανωμένος, καλός ηγέτης, ή ενδιαφέρεται να βρίσκει νέους τρόπου εξυπηρέτησης των πελατών.

Άκου με προσοχή
Όση έρευνα κι αν έχεις κάνει, όσο χρόνο κι αν έχεις δώσει στην προετοιμασία, πάντα μπορεί κάτι να σου έχει ξεφύγει. Ειδικά αν είναι ένα κομμάτι της δουλειάς για το οποίο η επιχείρηση δεν είναι και τόσο ανοικτή.

Σκέψου όλες τις ικανότητες και εμπειρία που έχεις από πριν ώστε να έχεις αρκετά παραδείγματα έτοιμα. Ότι κι αν γίνει, αυτά που θα σου πει αυτός που σου παίρνει την συνέντευξη θα είναι κι αυτά στα οποία θα βασιστείς, οπότε πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να απαντήσεις.

Είναι εύκολο να ξεχαστείς στις έτοιμες απαντήσεις σου και να μην ακούς προσεκτικά, αλλά η ενεργητική ακρόαση είναι πολύ σημαντική σε κάθε συνέντευξη για δουλειά. Άκου προσεκτικά κάθε τι που σου λέει και θα αποκτήσεις μια καθαρή ιδέα του τι θέλει να ακούσει από εσένα.

Γιατί να σε προσλάβουμε; Ώρα να εντυπωσιάσεις
Εδώ είναι που θα ξεχωρίσεις από τους πολλούς. Όταν θα έχεις καταστήσει σαφή την ικανότητα σου στα βασικά ζητούμενα της θέσης, μπορείς να θεωρείς τον εαυτό σου τουλάχιστον όσο θελκτικό όσο οι άλλοι υποψήφιοι. Έχεις δείξει ότι αποτελείς ασφαλή επιλογή και ότι υπάρχει μικρό ρίσκο στο να σε προσλάβουν.

Όλα καλά ως εδώ. Όμως τι είναι αυτό που σε ξεχωρίζει από τον επόμενο υποψήφιο; Όντως, γιατί να σε προσλάβουμε;
Η απάντηση βρίσκεται στον μοναδικό συνδυασμό των ικανοτήτων σου. Έχεις να προσφέρεις κάτι που οι άλλοι δεν μπορούν.
Είτε είναι το γεγονός ότι έχεις προγραμματιστική εμπειρία παρ’ όλο που έχεις background μάρκετινγκ, είτε το ότι μιλάς άπταιστα την συγκεκριμένη ξένη γλώσσα της χώρας που θέλει η εταιρία να επεκταθεί, είναι ώρα να ολοκληρώσεις την απάντησή σου με κάτι εντυπωσιακό, σχετικό και ενδιαφέρον.

Αν μπορείς να βρεις μια απάντηση που δεν σχετιζόταν τυπικά με την θέση αλλά προσφέρει πλεονέκτημα, ακόμα καλύτερα. Το «Γιατί να σε προσλάβουμε» αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να ξεχωρίσεις τον εαυτό σου από τους υπόλοιπους, οπότε μην φοβηθείς να το κάνεις!

Καλή επιτυχία!

Πηγή: Πρώτη δημοσίευση My seminars



Βρες το -γιατί- σου
Επόμενο άρθρο
Βρες το -γιατί- σου