Τι κοιτούν οι HR Managers;
Αγαπητοί εργοδότες,
Όλοι ξέρουν ότι η μεγαλύτερη δύναμη μιας επιχείρησης είναι οι άνθρωποι της. Πώς όμως μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι έχετε προσελκύσει τους κατάλληλους ανθρώπους και ότι η επιχείρησή σας, τους εμπνέει να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό;
Η δημιουργία μιας διαδικασίας που επιτρέπει την αντικειμενική, μετρήσιμη αξιολόγηση της πορείας του κάθε στελέχους είναι απαραίτητη. Θα σας επιτρέψει να εντοπίσετε ενδεχόμενες ελλείψεις στην ομάδα σας. Μήπως το πρόβλημα έγκειται στις εσωτερικές διαδικασίες παρά στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησής σας; Ώρα να ξεκινήσετε!
1. Ορισμός επιπέδων απόδοσης
Ας αρχίσουμε με τη βάση μιας σωστής αξιολόγησης: εξετάστε προσεκτικά την περιγραφή της κάθε θέσης εργασίας, σε συνάρτηση με τους κανόνες λειτουργίας της επιχείρησής σας. Φροντίστε τα επίπεδα απόδοσης να είναι σαφή ώστε να ανταποκρίνονται στις αξίες και το όραμα της επιχείρησής σας.
Είναι ουσιώδες όλοι οι εργαζόμενοι σε μια ομάδα, να διαπιστώνουν ότι τα ίδια κριτήρια εφαρμόζονται για όλους. Η ομαδικότητα και η αφοσίωση πλήττονται όταν η ομάδα βλέπει πως κάποιες απαιτήσεις, π.χ. ώρα προσέλευσης, συμμετοχή σε συναντήσεις, δεν ισχύουν για όλους.
2. Κάντε την επικοινωνία με τους εργαζομένους σας πιο εύκολη
Ο ηγέτης μιας ομάδας δεν αρκεί να ορίζει τα απαιτήσεις. Πρέπει επίσης να τις επικοινωνεί καθαρά και πειστικά σε όλους τους εργαζομένους. Εξηγήστε σε όλη την ομάδα, πρόσωπο με πρόσωπο, ποιες ακριβώς είναι οι απαιτήσεις σας από τον καθένα.
3. Μετρήστε την απόδοση των εργαζομένων
Τώρα που έχετε ορίσει τις απαιτήσεις σας, αρχίστε το μέτρημα! Σε τακτά χρονικά διαστήματα, αναλύστε την απόδοση της ομάδας, για παράδειγμα στο θέμα του ωραρίου, των πωλήσεων ή του επιπέδου ικανοποίησης των πελατών.
Μόλις διαπιστώσετε ότι κάποιο μέλος της ομάδας υπολείπεται, αντιμετωπίστε το ζήτημα άμεσα. Μην αφήσετε να περάσει χρόνος, καθώς το πρόβλημα θα ενταθεί και το ηθικό της ομάδας θα πέσει.
4. Συγκρίνετε τις αποδόσεις των εργαζομένων σας μεταξύ τους
Αν και κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, η σύγκριση της απόδοσης ενός εργαζομένου με τους υπόλοιπους σας δίνει μια σαφή ένδειξη για την πιθανή πηγή του προβλήματος. Πρόκειται για ένα μεμονωμένο ζήτημα που επηρεάζει ένα μέλος της ομάδας ή για μια γενικευμένη δυσλειτουργία των δομών της επιχείρησής σας;
5. Ακούστε τους εργαζομένους σας
Η αξιολόγηση της απόδοσης ενός εργαζομένου δεν μπορεί να είναι πλήρης μέχρι να συζητηθεί με τον ίδιο τον εργαζόμενο. Αφιερώστε τον χρόνο που χρειάζεται για να αναλύσετε, μαζί με το κάθε μέλος της ομάδας, τις προσδοκίες σας, την πορεία του και τα σημεία που μπορούν να βελτιωθούν.
6. Αναπτύξτε ένα σχέδιο δράσης
Τώρα που έχετε εντοπίσει ενδεχόμενες αδυναμίες, μπορείτε να καταγράψετε τους επόμενους στόχους της ομάδας σας. Φροντίστε να είναι σαφείς και να επικεντρώνονται στους επιμέρους στόχους του κάθε μέλους της ομάδας. Δείτε το σαν μια νέα «συμφωνία» ανάμεσα στην επιχείρησή σας και τους εργαζομένους της.
Ποτέ μη ξεχνάτε τον παράγοντα "άνθρωπος"!