Page 5 - Γλωσσάρι βασικών όρων για Social Media και όχι μόνο
P. 5
App (Application - Εφαρμογή)
Μια εφαρμογή σχεδιασμένη/προγραμματισμένη για να «τρέχει» σε smartphones, tablets και άλ-
λες ηλεκτρονικές συσκευές.
Attribution
Ο προσδιορισμός του τμήματος μίας εκστρατείας μάρκετινγκ, της διαφήμισης ή της αλληλεπίδρα-
σης που είχε το μεγαλύτερο αποτέλεσμα και την απόδοση επένδυσης (ROI) σε έναν πελάτη.
Audience (Ελ.: κοινό)
Μια μερίδα ανθρώπων στην οποία στοχεύει να «ακουστεί»/γνωστοποιηθεί μια επιχείρηση/φίρμα
με το marketing της. Χαρακτηρίζεται συνήθως από στοιχεία όπως ηλικία ή ενδιαφέροντα.
Avatar
Ένα εικονίδιο, μια εικόνα ή ένα καρτούν που χρησιμοποιείτε για να παρουσιάσει έναν εγγεγραμ-
μένο λογαριασμό μαζί με το όνομα του λογαριασμού(ή και άλλα λοιπά στοιχεία) όπου αυτά εμφα-
νίζονται, σε forums, παιχνίδια ή οποιοδήποτε site με δυνατότητα εγγραφής.
Astroturfing
Το Astroturfing είναι μια ψεύτικη εκστρατεία προς τον απλό λαό η οποία επιδιώκει να δημιουργή-
σει την εντύπωση της πραγματικής φήμης ή ενδιαφέροντος για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια
ιδέα. Συχνά, αυτή η κίνηση οφείλεται σε πληρωμένη ενέργεια (από τον συγγραφέα) ή δώρο στον
συγγραφέα μιας ανάρτησης ή σχολίου ή μπορεί να είναι γραμμένο με ψευδώνυμο.
Β
Boosted content: «χορηγούμενες» αναρτήσεις -δηλαδή, περιεχόμενο το οποίο έχει διακινηθεί επί
πληρωμή στα social media, συνήθως αποσκοπώντας στην ενίσχυση της προβολής του ή στην αύ-
ξηση της αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο αυτό (συν. promoted content)
Buzz: ο αριθμός των φορών που ένα θέμα ενδιαφέροντος (για παράδειγμα, ένα brand ή ένα πρό-
σωπο) αναφέρθηκε στα social media -περιλαμβάνονται αναρτήσεις και σχόλια, ενίοτε και οι ενέρ-
γειες αλληλεπίδρασης στο σχετικό δημοσιευμένο περιεχόμενο
B Corporation
B Corporation είναι μια ονομασία για μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία που δεν λαμβάνει υπόψη
μόνο τα κέρδη, αλλά και τους υπαλλήλους, τις κοινότητες και το περιβάλλον.
B2B
Business-to-Business ή B2B, περιγράφει επιχειρήσεις που πωλούν σε άλλες επιχειρήσεις. Τυπικά
πωλήσεις μεγάλου κέρδους.
B2C
4